Kitapta geçen terimleri ve cümleleri anlamakta oldukça zorlandım. Keşke denizcilik terimleri dipnot ya da son not ile kitaba eklenmiş olsaydı, okuması çok daha rahat olabilirdi. Aslında konu olarak oldukça gerilim dolu, fantastik ve mistik bir atmosfere sahip.
1915 yılında, bir Osmanlı denizaltısı, bir şilep bulur. Bulunan bu şilebe erzak ve ganimet aramak için indiklerinde orada bir sandık görürler ve bu sandığı denizaltına getirmeleri ile esrarengiz olaylar başlar.