Çıkacaksan aşk yoluna, Gel gönlünü viran eyle .. Sorar isen bir bilene, Gel gönlünü viran eyle .. Derdini sal ummanlara, Derd değildir bilenlere .. Kim bu sırra erenlere, Gel gönlünü viran eyle .. Bahar olup açmayagör, Kor ateşte yanmayagör .. Hele Mecnun olmayagör, Gel gönlünü viran eyle .. Bu deryaya düşenlere, Düşüp arşa değenlere .. Sevdaya kül olanlara, Gel gönlünü viran eyle .. Harabedir deme gönle, Kimin tahtı bir sor hele .. Bu menzile varanlara, Gel gönlünü viran eyle .. Kırk üç beyit kırk dört olmaz .. Dünya handır gelen kalmaz .. Her dem böyle aşk bulunmaz .. Gel gönlünü viran eyle ..
"Sükutun Sesi" ve cehaletin küstahlığı...
Argoda kullanılan "ağzı olan konuşuyor" tabirinden pek hoşlanmam, amma öyle bir çağı idrak ediyoruz ki, kitabının kapağını bir ömür açmamış, mürekkep okkasını dahi eline almamış, bakkaldan satın aldığı icazet ile makam-mevki işgal etmiş, isminin sol tarafında yer alan kısaltılmış harflerden ibaret ünvan ve rütbelerle şahsiyet bulduğunu zanneden güruh amip gibi çoğalıp duruyor her mahfilde her mecrada...üstüne üstlük bir de, ömrünü ilim tahsiline hasretmiş, talebeliğini bir ömür sürdüren ilim, hikmet ve irfan ehline akıl vermeye, yol yordam göstermeye, nerden (ç)aldığı belli aforizmalarla felsefe öğretmeye kalkmazlar mı ? Hasbünallahü velnimel vekil... Bahse konu bu güruh, cehaletin en tehlikeli türevi olan "cehl-i mürekkep" (bilmediğini bilmeyen ve bilmediğini de din gibi savunan) hastalığının günümüzdeki canlı örneğidir, şimdi mevzubahis kelâmın arkasını getirmeye çalışalım: Cehaletin küstahlığı var ki....İsminin önüne dizdiği iki üç harflik ünvanı, ruhunun cüceliğini gizleyen bir zırh zannedenlerin en büyük trajedisi, "derinliği olmayan sığ sularda devasa gemiler yüzdürmeye çalışmalarıdır". Geçmişte ilim bir "haysiyet" ve "çile" işiyken, şimdilerde ne yazık ki bir "kartvizit" fetişizmine dönüştü. Ömrünü kütüphanelerin tozlu raflarında dirsek çürüterek geçirmiş, bir kelimenin iştikakı (kökeni) için uykusunu feda etmiş gerçek irfan ehli, edep ve mahviyetinden ötürü sesini yükseltmeye hicap ederken; bu "diplomalı amipler" meydanı boş bulmanın pervasızlığıyla en gür sesle bağırıyorlar. "Yarım Tabip Candan, Yarım Hoca Dinden Eder" Eskiler bu sözü boşa söylememiştir. Bugün karşı karşıya olduğumuz tehlike tam olarak budur: "(Ç)alıntı aforizmalarla" felsefe kurduğunu sananlar, Sosyal medya mecralarında üç beş beğeni uğruna 'kadim hakikatleri meze edenler", İki kitap
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ayla Kaya-OLASIN Gönül kapısını açtım ardına Yanan yüreğime derman olasın Gerek yok dünyanın yalan kârına Ömrüme yazılan ferman olasın ​Karanlık geceme doğan ay gibi Sineme çekilen asil yay gibi Çöllerde çağlayan coşkun çay gibi Ruhumu besleyen umman olasın ​Zemheri ayında baharı getir İçimde ne varsa derdi eksiltir Bu sevda bende bir kutsal emirdir Yolumun üstünde mekân olasın ​Dağları eritir kalbimin harı Seninle kapattım bütün zararı Birlikte verelim kesin kararı Şu yalan dünyada canan olasın ​Gökyüzü şahittir candaki ize Kem gözler bakmasın aşk u özümüze Mahşere dek giden kutlu sözümüze Mühürler vurduran iman olasın 21 05 2026
Şiir
Hayatımızı sadece 2, 5 saatlik Bi sınav belirliyo ve o sınavda da dalga geçer gibi soruları dillere destan ferman yazıp aralarına acı niyetine boktan sözcükler eklemişler hayatımızı kariyerimizi belirlicek Bi sınav sadece o sınava sadece denemek için girenler yoktu o sınava girmek zorunda olan okumak zorunda olan umutları sadece o 2,5 saatlik Bi sınava bağlıydı adaletin olmadığı gibi hakkın da Bi anlamı kalmamış
Günün nasibi…
Ey ihvan-ı iman, bu ahval ile, Acep ALLAH bizi kabul eder mi? Şeriata bakın, bu ahval ile, Acep ALLAH bizi kabul eder mi? **** Zül-celal bizleri halk etti İslam, İmânı irfânı eyledi ikrâm. Ümmet-i Muhammed ne oldu encâm? Acep ALLAH bizi kabul eder mi? **** Cenab-ı Mevla’dan ne güzel ihsan, Nâzil oldu bize hazret-i Kur’an, Ferman-ı Kur’an’a eyledik isyan, Acep ALLAH bizi kabul eder mi? **** Ruz-i ezel verdik beli-yi ahdi, Kabul ettik o dem takva-yı zühdü, Emri şeriatte etmedik cehdi, Acep ALLAH bizi kabul eder mi? **** Bu vaâdi ahd ile geldik dünyaya, Tâbi olduk bu gün hubb-u sivaya, Rağbet eylemedik ahde vefaya, Acep ALLAH bizi kabul eder mi? **** Kitaba sünnete yok bizde rağbet, Cenab-ı Mevla’ya var mı muhabbet? Heva-i nefsinde tâbi-i şehvet, Acep ALLAH bizi kabul eder mi? ****
1000k
Ve bir şarkı önerim "Manga Ferman Akgül - Ben Bu Aşkın Çilesini"