İlk önce her öğretmenin okuması gerek bir kitap. Kaynaştırma öğrencilerine sadece sevimli görünme dışında ne şekilde davranması gerektiği hakkında ışık tutacak. İkincisi öğrencilerin de bu kitabı okuyarak sınıflarındaki Kaynaştırma öğrencilerine karşı bakış açılarının değişmesini sağlacaktır. Ayrıca kaynaştırma öğrencilerini dışlamadan, onlardan uzak durmadan eğitim hayatına pozitif yönde katkı sağlayacaktır. Okurken kendimi o sandalyede bulunuyormuşçasına okudum. Yazar çok doğal bir şekilde aktarmış.Bir şeyleri bilmek ve bunu aktaramamak. Üstelik karşı tarafında sizin bilmediğinizi sanarak bildiğiniz şeyler üzerine defalarca bilmiyormuşçasına muamele görmek. Tarifi de izahı da bu kitapta.