Umut

Umut
@fermanlideli
Benim hala Umudum var. Unutma Umut iyi bir şeydir, belki de en iyisi. Ve iyi şeyler asla ölmez. Korktukça tutsak, Umut ettikçe özgürsün. Tüm dünya vazgeç dediğinde Umut fısıldar... Bir kez daha dene.
Sadete gel
6/10
·361 syf.·
2021 18. kitabı
Yunus Emre'yi kendi anlatımıyla dinleme özelliği taşıyan bir eser olma özelliği kitabın ön güzel yanı.Kitap manevi yönünden ziyade maddi yönler ön palana çıkmıştır.Yunus Emre'yi Yunus Emre yapan manevi yolcuğuna gelene kadar okuyucu olarak sıkıldığımı artık sadete gel deme durumuna geldiğimi belirtmek isterim.Yunud deyince aklıma Tabduk Emre ile olan manevi yolculuğu gelir.Ama bu kitapta eşi ve çocuğuna duyulan özlemle geçiyor.Adeta farklı bir kameradan farklı görüntüler sunuluyor önümüze.Yunus deyince aklımıza pek ailesi gelmezdi.Daha çok manevi yolculuğu ve bu yolculukta çektiği çilesi.
1000Kitap
Odİskender Pala · Kapı Yayınları · 202248,9bin okunma
Berkeley isimli okura yanıt verildi
Umut
Taptuk emre ye kadar bence de oda 50 sayfayı geçiyor.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Simyacı
8/10
·192 syf.·
2019 19. kitabı
Kitapla ilgi düşümcelerimden önce burada yapılan bir kaç inceleme üzerinde durmak istedim. Katıldığım inceleme evet kitap öyle çokta abartılacak düzeyde değil. Vav dedirtmiyor. Katılmadığım incelemeler ise yaş olarak önceden okusaydım beğenebilirdim, çocuklara hitap ediyor, çocuk kitabı gibi olumsuz manaya gelecek eleştiriler yapılmış. Bu eleştirileri çocukları yok sayma, küçümseme olarak görüyorum bu bakış açısı sen çocuksun, sen anlamasazsın, sen çocuksun karışma, sana soran olmadı tarzında ithamlarla eş değer olduğunu bu bakış açısıyla da hiçbir yere varılamayacağını belirtmek isterim. Kitabın yaşı yoktur. Herkesin her kitaptan çıkaracağı olumlu, olumsuz duygular mevvcuttur. Hoşlanırsın, hoşlanmazsın ama kitabı yaşa indirgemenin bir anlamı yok kanımca. Akıl yaşta değil baştadır. Küçük Prensin dediği gibi büyükler böyledir işte. Kitaba gelirsek monoton süregiden hayat düzenine karşı farklı olmak isteyen, düşlediği, hayal ettiği ve hayal etmek istediklerinin peşinden giden, bunları gerçekleştirirken de yaşanan bilge diyaloglar ve maceralarla dolu bir kitap. Delikanlı da maşallah evrensel dil diye her gördüğü kıza şipşak aşık oluyor. Yer yer sürükleyicilik konusunda sıkılmalar yaşasam da genel olarak okuyucunun dünyasına pozitif olarak değer katacağını düşündüğüm bir kitap simyacı.
Edebiyat
SimyacıPaulo Coelho · Can Yayınları · 2024246,9bin okunma
FatmaYıldız isimli okura yanıt verildi
Umut
Evet halimiz içler acısı okumaya ve okumayanı okuma teşvik etmek, okuyanıda taktir etmek gerekir.
Simyacı
8/10
·192 syf.·
2019 19. kitabı
Kitapla ilgi düşümcelerimden önce burada yapılan bir kaç inceleme üzerinde durmak istedim. Katıldığım inceleme evet kitap öyle çokta abartılacak düzeyde değil. Vav dedirtmiyor. Katılmadığım incelemeler ise yaş olarak önceden okusaydım beğenebilirdim, çocuklara hitap ediyor, çocuk kitabı gibi olumsuz manaya gelecek eleştiriler yapılmış. Bu eleştirileri çocukları yok sayma, küçümseme olarak görüyorum bu bakış açısı sen çocuksun, sen anlamasazsın, sen çocuksun karışma, sana soran olmadı tarzında ithamlarla eş değer olduğunu bu bakış açısıyla da hiçbir yere varılamayacağını belirtmek isterim. Kitabın yaşı yoktur. Herkesin her kitaptan çıkaracağı olumlu, olumsuz duygular mevvcuttur. Hoşlanırsın, hoşlanmazsın ama kitabı yaşa indirgemenin bir anlamı yok kanımca. Akıl yaşta değil baştadır. Küçük Prensin dediği gibi büyükler böyledir işte. Kitaba gelirsek monoton süregiden hayat düzenine karşı farklı olmak isteyen, düşlediği, hayal ettiği ve hayal etmek istediklerinin peşinden giden, bunları gerçekleştirirken de yaşanan bilge diyaloglar ve maceralarla dolu bir kitap. Delikanlı da maşallah evrensel dil diye her gördüğü kıza şipşak aşık oluyor. Yer yer sürükleyicilik konusunda sıkılmalar yaşasam da genel olarak okuyucunun dünyasına pozitif olarak değer katacağını düşündüğüm bir kitap simyacı.
Edebiyat
SimyacıPaulo Coelho · Can Yayınları · 2024246,9bin okunma
FatmaYıldız isimli okura yanıt verildi
Umut
Öncelikle yapmış olduğum yoruma düşüncenizi eklemenizden dolayı teşekkür ederim. Beklenti üzerine inşaa edilen binadan maalesef hayır gelmiyor. Dediğiniz gibi insanlar çok şey bekleyerek okuyunca buda cümlelere yansıyor. Oysaki sadece okumanın verdiği mutluluğu yaşasak yeter.
Hiçlik
10/10
·77 syf.·
2019 5. kitabı
İnsan bir şey bekliyordu, sabahtan akşama kadar bekliyordu ve hiçbir şey olmuyordu. İnsan tekrar tekrar bekliyordu. Hiçbir şey olmuyordu. İnsan bekliyor, bekliyor, bekliyordu,düşünüyor,düşünüyordu,şakakları ağrımaya başlayıncaya kadar düşünüyordu. Hiçbir şey olmuyordu. İnsan yalnız kalıyordu. Yalnız yalnız. Kendinizi İhtiyar Delikanlı ve Esaretin Bedeli filmlerindeki gibi hiçlikle buluyorsunuz. Hiçlik duygusuyla adımlar atıyor, bunun sonucunda hiçliğe alışıyor ve hiçlikle yoldaş olup, hiçlikle başa çıkmaya çalışıyorsunuz. Sonunda hiçlikten kurtulduğunuzu sanıyorsunuz ama hiçliği her an ensenizde hissediyorsunuz.
1000Kitap
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,6bin okunma
ismail isimli okura yanıt verildi
Umut
İnan ben de aynen o duyguyla yazmaya çalıştım. Uzun zamandır okumayanların ruhuna hitab etme düşüncesiyle.