Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Allah, ordumuzu daima fetihlerle müjdelesin.. Amin.
Allahu Teala, Fetih Suresi'nde mealen buyuruyordu ki; ■ Şüphesiz biz sana, apaçık bir fetih ihsan ettik! ■ Böylece Allah senin, geçmiş ve gelecek günahını bağışlar. Sana olan nimetini tamamlar ve seni doğru bir yola iletir. ■ Ve sana, şanlı bir zaferle yardım eder. ■ İmanlarını bir kat daha arttırsınlar diye, müminlerin kalplerine güven indiren, O'dur. Göklerin ve yerin orduları, Allah'ındır. Allah bilendir, her şeyi hikmetle yapandır....
Kalbimi bıraktığım söz
İnsan bedeniyle mi yoksa akli ve ruhuyla mi insandır? Ebu fetih büstinün şu meşhur kasidesi: Ey bedenine hizmet eden ,onun hizmeti uğruna ne kadar gayret ediyorsun Kendisinde ziyan olan bir şeyden kar mi bekliyorsun Ruha yönel, onun faziletlerini kemale erdir Zira sen beden değil ancak ruh ile insansın!
Reklam
Kudüs'ün Türkler tarafından Fethi:
ATSIZ Bey, Kudüs'ü kan dökmeden almak istiyordu. İstediği gibi de oldu. Fâtımiler adına Kudüs'ü yöneten vali Türk kökenli idi ve bağışlanması durumunda şehri teslim edeceği mesajını gönderdi. Selçuklular şehri kansız bir şekilde aldı. Takvimler 1073 yılını gösteriyordu. Fetih sonrası kılınacak bu ilk cuma namazın- da Sultan Melikşah ve Abbasi halifesi adına Sünni usulde hutbe okundu. TÜRKLERİN KUDÜS hâkimiyetinin başlangıcı bu şekilde oldu.
Türkiye'de Abdülhamit bu kudsî cereyanı durdurmaya çalışırken, Rusya'da iki büyük Türkçü yetişiyordu. Bunlardan birincisi Mirza Fetih Ali Ahundof'tur ki, Âzeri Türkçesinde yazdığı orijinal mudhikeler bütün Avrupa lisanlarına tercüme edilmiştir. İkincisi Kırım'da "Tercüman" gazetesini çıkaran İsmail Gasprinski'dir ki, Türkçülükteki şiarı "dilde, fikirde ve işde birlik''di.
Sayfa 9
cihana bedel ..
Her sûre bir bakıma bir Fetih Sûresi Her âyet bir ülkeye bedel bir erdir Her sûre cihana bedeldir
Sayfa 112 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Babamsa okuyordu boyuna okuyordu Fetih sûresini Zaten yoktur bir yenilgi sûresi Her sûre bir bakıma bir Fetih Sûresi Her âyet bir ülkeye bedel bir erdir Her sûre cihana bedeldir Kur'an'sa arşın manifestosu Reddin reddi protestosu
Sayfa 112 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Ahmed b. Hanbel, “Rabbimiz dünya semasına iner.' 'Allah istiva etti.' gibi naslar hakkında şeklini ve kastedilen manasını sormadan bunları tasdik eder ve iman ederiz. Bunlardan herhangi birini reddetmeyiz. Peygamber'in getirdikleri sahih isnadlara dayandığı takdirde hak olduğuna inanırız. Allah Teâlâ ancak kendini vasıfladığı sıfatlarla, şekil ve sınır olmaksızın muttasıftır. Bundan başka vasıflarla vasıflanmaz. "O'nun gibi hiçbir şey yoktur." (Şura, 11)" der. İmam Malik, bir kimse "Allah'ın eli, onların elinin üzerindedir." (Fetih, 10) ayetini okurken eline işaret ederse, "O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir." ayetini okurken kulak ve gözüne işaret ederse, işaret edilen uzvun kesilmesi için fetva vermiştir. Çünkü Allah (c.c.)'ı "kendi nefsine benzetmiştir." "Yed" (el), "vech" (yüz) gibi sıfatların varlığı bize göre haktır. Bunların aslı bilinir, vasfı müteşabihattandır. Aslın şeklini (keyfiyetini) bilmekten aciz olunduğu için iptali caiz değildir. İşte Mu’tezile bu yönden sapmıştır. Akla uygun olarak sıfatları açıklayamadıkları için sıfatların aslını da inkâr etmişler ve Muattıla olmuşlardır.
Mekke’nin fethine giden yol barıştan geçer.Barış ortamı olmadan gönül fetih olmaz.Efendimizin (sav) bu gergin önünü açmak için günümüzde birçok insanın taviz diyeceği bir anlaşmaya imza atması manidardır.Bazı durumlarda daha ileri gitmek için birkaç adım geri gitmek gerekebilir. “Ok”un daha uzağa gitmesi için yayın geri çekilmesi gibi.
John Lee, aşkın 6 türü'nün bir renk skalasına benzediğini duşünüyordu. Renk skalasında üç temel renk olduğu gibi, Lee de aşkın üç temel türünün olduğuna inanıyordu. Bunlar: Eros: Bir insana duyulan hem fiziksel hem duygusal anlamdaki aşk. Ludos: Bir oyun ya da fetih gibi oynanan aşk (aynı anda birkaç kişiyle olabilir). Storge: Arkadaşlıktan doğan, zaman içinde oluşan aşk. Renk skalasında üç ana rengin farklı kombinasyonlarla yeni renkler oluşturması gibi, temek aşk stillerinde de bu mümkündür. Sonuçta üç ikincil tür aşk ortaya çıkar: • Mania: Eros ve ludosun kombinasyonundan oluşan 'mania', saplantılı bir aşktır. Duygusal iniş çıkışlar, kıskançlık ve çok sahiplenici duygular içerir. Pragma: Ludos ve pragmanın bir kombinasyonu olan Pragma, pratiğe yönelik bir aşktır. Taraflar ilişkiye amaçlarının bilincinde olarak başlarlar, ilişkiden beklentiler gerçekçi ve pratiğe dönüktür. Agape: Eros ve storge kombinasyonu olan Agape, kapsayıcı ve özverili bir aşktır.
Benim oğlana biraz harçlık ver de bana olan borcundan düşelim, der gibi fetih yapmak...
Reklam
1985 yılında İsrail ile "Ahmed Cibril" liderliğindeki Filistin Halk Cephesi Genel Komutanlık örgütü arasında esir değişimi anlaşması yapıldı. Bu anlaşma ile yıllardır zindanlarda kalan Filistinli çok sayıda esir özgürlüğüne kavuşmuştu. Esirlerin çoğunluğu el-Fetih hareketine ve Halk Cephesi örgütüne mensuptu. Bazıları da İslamcıydı. Bunlar aslında Halk Kurtuluş güçlerine mensuptular ama sonradan İslamcı olmuşlardı.
Sayfa 226 - Ekin Yayınları
Kureyş'in İslâm'a girdiği gibi, kabilelerde girdi ve İslâm bayrağını yükseltmek için hicret ettiler. Ama Kureyş hilafeti tekeline aldı, komuta etti ve başkanlık yaptı. Hoşnutsuzluğu arttıran şeylerden birisi de fetih kuvvetlerinin genelinin kabilelerden olmasıydı, bu da onların aldatıldıkları yolunda duygularını kuvvetlendiriyordu. Kureyş kendi içinde açık bir şekilde bölününce kabileler müdahale etmek için uygun fırsatı buldular.
Sayfa 107
·
Puan vermedi
Na Drini Cuprija - Drina Köprüsü
Yıl 1516. Aylardan Kasım. Osmanlı-Bosna Eyaleti`nde Hıristiyan çocukları ailelerinden zorla alan yeniçeriler, çocukları İstanbul`a götürmek üzere yola koyulurlar. *********** Ailelerinden koparılan çocuklardan biri, Şahinoğlu Köyü’nden 10 yasında, esmer bir çocuktur. Osmanlı, Bayıca adlı çocuğa Mehmet adını verir. Yıllar geçer ve o esmer çocuk
Drina Köprüsü
Drina Köprüsüİvo Andriç · Altın Kitaplar · 19635,6bin okunma
İslâm fetihlerinin İslâm'ı yayma olduğunu yolunda yaygın söylentilerin de bir doğruluğu yoktur. Neşredilen İslâm dini değil onun siyasal egemenliğidir. Bunun kanıtı da fetih sırasında ve sonrasında misyoner hareketinin olmayışıdır.
Sayfa 96
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.