Banyan toplumu, içlerinden biri ölünce, onu ve varsa eșini ateşe atıyorlar. İngiltere devleti bu çirkin adetin terk edilmesi, kaldırılması için çok çalışmışsa da, pek bir ișe yaramamış. Şimdilerde yalnızca öleni yakıyorlar; eğer erkek ise karısını, kadin ise kocasını birlikte yakmiyorlar. Ancak iç kesimlerdeki yerleşim alanlarında, bu çirkin uygulama, yine yürürlüktedir. ( 1866 )