Mustafa Kemal i hep ders kitaplarından biliriz. Orada da genelde bahsedilen aile hayatı değildir. Buradan hareketle özel hayatına dair bir şeyler öğrenebilmek adına aldım bu kitabı.
Kitabın yaklaşık ilk 80 sayfası beni çok yordu. Çünkü Mustafa Kemal den değil, annesi Zübeyde Hanımdan bahsediyordu. Genç kızlığı, sosyal yaşantısı, Ali Rıza beyle evlenmesi. Dönemi anlamak açısından faydalı olsa da ben çok hoşlanmadım.
Mustafa Kemal in İstanbul a Harp Akademisine gelişine kadarki anlatım ise çok güzeldi. Makbuş un anlatımıyla ne yaptığını ve ne yapmak istediğini bilen bir Mustafa Kemal vardı karşımda. Aynı zamanda da duyarlı, hayvanları seven bir kişi.
Makbule nin anlatımıyla Mustafa yı okumanızı tavsiye ediyorum.