Bu yazıyı nerede, hangi gün, hangi saatte okuduğun hiç önemli değil. Evdeysen, şu an bırak kitabı elinden ve git güzelce abdestini al, 2 rekât namaz kıl, aç ellerini ve tevbe et; mağfiret iste Rabb'inden. İşteysen 15 dakika izin isteyebilirsin. Otobüsteysen ilk durakta inip en yakın camiyi sorabilirsin. Asıl mesele senin tevbe etmeyi ne kadar istediğin...
Fakat “Yarın" değil, "Haftaya" değil, “Sonra" değil. “ŞİMDİ!
İçinde yaşadığı bolluk çağında madde ile mana arasında sıkışıp kalan insan; niçin yaratıldığını, bu dünyaya niçin gönderildiğini anlayamıyor. Maddenin başta hoş gelse de bir müddet sonra boş olduğunu, bir müddet sonra sıktığını; mananın ise başta zor gelse de bir müddet sonra hoş geleceğini, hiç ama hiç sıkmayacağını derk etmekte güçlük çekiyor.