Arzularımızla özdeşleşince , onları fazla ciddiye alınca , yalnız hayal kırıklığına karşı duyarlılığımızı artırmakla kalmıyoruz, ayrıca o arzuların serbestçe ve kolayca yerine gelmesini zorlaştıracak bir atmosfer yaratıyoruz.
Arzunun heyecanını ve hayal kırıklığını ortadan kaldırmak için, isteyebileceğimiz her şeyin, ihtiyacımız olabilecek her şeyin zaten bizde de var olduğunu anlamamız , uyanmamız gerek.
Arzu kelimesi,ortada bizim olmayn bir şeyin varlığını gösteriyor.Eğer her şeyimiz varsa , o zaman arzu olamaz; çünkü isteyecek bir şey kalmamış olur.Bence Buda’nın bize söylemek istediği de bu.Her şeyimiz var.Hepimizin.Her zaman var.O halde arzu etmek gereksizdir.