Giderek artan bu karmaşanın bir parçası olmak istemiyorum. Yaşam öyle açıklanamaz bir hâl alıyor ki kendimi her şeyden geri çekmek istiyorum. Ancak hemen sonra geri çekilme isteğinden geri çekilip o tanıdık kederin içine çekiliyorum; bu duygudan bıktım artık.
"Umarsızlığa kapılıp avuntu gereksinimi uğruna onurumu hiçe saymamalıyım; içkide saklanmamalı, tuhaf adamlarla kendimi incitmemeliyim; güçsüz olmamalı, başkalarına için için nasıl kanadığımı, nasıl gün gün damlayıp biriktiğini, pıhtılaştığını söylememeliyim… Hâlâ gencim. Yirmi üç buçuk yaş bile yaşamaya yeniden başlamak için geç değildir…"
*Syliva Plath