Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kadın erkeği yumusatmalı ama zayıflatmamalı.. -Sigmund Freud
Reklam
Felsefede klasik temel kategori arayışlarına sıcak bakan Bloch, 20. yüzyıl Batı Marxsizm'inden farklı olarak insanla doğal olanın ayrılmasına karşı çıkmaktadır. Ütopyacılığı onaylayışı da yeni malzemenin bilinçte belirme­sine neden olan süreçleri merkezine alan bir bilgi kuramına dayanmaktadır. Radikal maddeciliği ilk kez ifade edenlerin Aristotelesçi Sol olarak tanımlanan İbn Sina ve İbn Rüşd gibi düşünürler olduğuna inanan düşünür; evrenin çeşitli olanaklara, yeniliklere, kesintilere, seçeneklere izin verecek biçimde zen­gin ve açık uçlu olduğunu iddia ederek dönemindeki düşü­nürlerden ayrılmaktadır. Umut İlkesi yapıtında Bloch, sıradan düşlerden en karmaşık mükemmellik arayışlarına dek uzanan, insanın tarih boyunca sergilediği umutlarından örneklerle, "de­ğil" kavramına yüklediği anlamı, umutla ilişkisini detaylı olarak anlatmaktadır. Alt yüzeyde Freud'un keşfettiği unutulmuşları ve bastırılmışlıkları temsil eden "artık bilinçli olmayan" şeyler var­dır. Bir düş olmaktan öteye gidemeyerek çağının gerçek eğilim­lerini yakalayamayan soyut ütopyaları, çağının yükselen güçleri üzerinde temellenmiş somut ütopyalardan da ayırarak hareket eden Bloch, 20. yüzyıl Marxist görüşünden doğa-özne ilişkisi açısından ayrı düşmektedir.
Sayfa 121 - Ayrıntı Yayınları, 2013, 1.Baskı.Kitabı okudu
Histerik kadınların birçoğu cinsiyetlerinin en güzel ve çekici temsillerindenlerdir, ancak diğer bir yandan, toplumun düşük sınıflarındaki çirkinliğin sıklığı, organik bozukluklar ve güçsüzlükler onların arasında nevroz hastalığının görülme sıklığını arttırmaz.
Çocuk yetiştirirken rahatımızın kaçmaması, herhangi bir sıkıntı yaşamamak, kısacası uslu çocuk yetiştirmek dışında bir şey düşünmüyoruz ve bu gelişim güzergâhının çocuğun da yararına olup olmadığına çok az dikkat ediyoruz.
Sayfa 121Kitabı okudu
...cinsel erken gelişimle entelektüellik arasında hemen her zaman bir bağıntı olduğunu ve bu yüzden erken cinsel gelişimin yetenekli çocuklarda sanılandan daha sık rastlanabildiğini düşünme eğilimindeyim.
Sayfa 120Kitabı okudu
Reklam
Kalbiyle bağlantısını kesmiş bir insana tecrübeli denir. Freud
Kalbiyle Bağlantısını Kaybetmiş İnsan!..
Freud der ki; "İnsanlar yavaş yavaş inanmamayı, güvenmemeyi, sevmemeyi, kronik şüpheci olmayı öğrenir. Bu gerçekleştiğinde, artık ne yazık ki çok geçtir. İnsanların tecrübe dediği şey budur. Kalbiyle bağlantısını kaybetmiş insana tecrübeli denir."
...kalbiyle bağlantısını kesmiş insana "tecrübeli" denir
Freud'un kızına yazdığı mektup: "Sevgili Anna, en güvendiğin insanlardan kötülük görüp üzülmen güçsüz biri olduğun anlamına gelmez. Fizik kurallarına göre; sırtını dayadığın bir nesne birdenbire giderse sen de o yöne doğru devrilirsin. Yani bunun güçsüzlükle alakası yok."
Reklam
Sigmund Freud
"Her kim kendi içindeki insanı anlamayı öğrenirse, başkalarının içindeki insanı da anlamaya başlar."
"Çocukluğumu kişileştirdim. Çocukluğumun bir simyacı olduğunu düşünüyorum. Ne zaman hayatın ya da normalin içine karışmak için hamle yapsam, hafif bir dokunuşla camdan bir adama dönüştürüyor beni.Ya kesiyorum ya kırılıyorum. " Psikanalistlerin, Freud'un sayfalarca açıklamaya çalıştıklarının bir kaç cümleyle yetinmesi.
"Telkini, emir, bilgi ya da talimat vermek gibi diğer zihinsel etkilerden ayıran unsur, kişinin beyninde uyanan fikrin kaynağına bakılarak araştırılmaksınız, sanki birdenbire kendiliğinden olusuvermiş gibi kabul edilmesidir." Sigmund Freud
Cinsel dürtünün halktaki kavramının en iyi yorumlanmasını bulduğumuz şiir dolu efsaneye göre, insan denilen varlık, kadın ve erkek olarak iki parçaya ayrılmıştır; o zamandan beri aşk yoluyla birleşmeye çalışmaktadır. İşte bundan dolayı, kendileri için cinsel nesne kadın değil, erkek olan erkekler ve ayni şekilde cinsel nesneleri kadın olan kadınlar bulunduğunu öğrendiğimiz zaman pek şaşırırız.
“ Bastırılan düşüncenin ya da fikrin içeriği bilince ulaştırılabilir ve ardından bu durumda inkâr edilir. İnkâr, bastırılanı kabul etme şeklidir, aslında bastırmanın kaldırılması anlamına gelir, yoksa bastırılanın kabulü elbette değildir. Burada entelektüel bir işlevin duygusal bir işlevden nasıl farklılaştığını görüyoruz. Yalnızca bastırma süreci sonuçlarından biri (bilince girişine izin verilmeyen düşünsel içeriğin biri) inkâr yardımıyla iptal edilir. “
Sayfa 159
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.