Freud, ifade edilmeyen duyguların yok olmadığını söyler. Biz onları sadece saklarız ve bu duygular ileride daha büyük sorunlar olarak tekrar karşımıza çıkar. İnsanlar genellikle öfke, kırgınlık veya üzüntülerini belli etmediklerinde bu hislerin geçtiğini düşünürler. Ancak insan zihni bunları unutmaz. Bilinçaltı bu duyguları saklamaya devam eder. Biz farkında olmasak bile bu eski yaşantılar bizi etkilemeyi sürdürür.