Ne yazık ki, ülkemizde, henüz, fikre fikirle karşılık verme, fikirlerin sükunet ve karşılıklı hoşgörü içinde tartışılması geleneği oluşturulamadı. Fikrini kaba güçle kabul ettirme veya tartışılmış da kabul edilmiş gibi gösterme, yani hiç de hür ortamda tartışılmadığı halde, hileyle, bir emr-i vakiyle, milletçe benimsenmiş gibi uygulanması yolunda hemen harekete geçme davranışı, gürültüsü patırtısı, ortalığı toz dumana boğmakta.
Niçin Özgürüz!
Kudüs,
Bir bebeğin damla damla akan gözyaşı
Müslümanların sessiz çığlığı
İyiliklerin anası
Özgür değil.
Selahaddinlerin, Ömerlerin kutlu fethi
Nice ustaların en güzel minberi
Nebilerin mescidi
Özgür değil.
Ümmetin ilk secdesi
Güzelliğin temsilcisi
Huşu ile namaz kılanların tesbihi
Özgür değil.
Kudüs özgür değil ise
Biz niçin özgürüz?
Filistinlilerin umudu mü'minler,
Size sesleniyorum biz ne için özgürüz!
Nebi'nin miraca yükseldiği yeri,
İsrail denen bir katile vermek için mi?
Hayır, asla!!
Yardıma muhtaç Filistinli kardeşimiz için
Onlar için özgürüz.
Tesettürü ile cenette bir köşk almış kadınların
Başörtüleri başlarından çekilsin diye mi özgürüz
Hayır, asla!!
Biz İslam'ı yüceltmek,
Kudüs'ü yeniden fethetmek için özgürüz.
~G.M.