Rabia

Allah ölümünde iyisini versin dedikleri mi?!
Şimdi bizi iyi dinle: Düşmanımızsın sen bizim Dikeceğiz seni bir duvarın dibine Ama madem bir sürü iyi yönün var Dikeceğiz seni iyi bir duvarın dibine İyi tüfeklerden çıkan İyi kurşunlarla vuracağız seni Sonra da gömeceğiz İyi bir kürekle İyi bir toprağa.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Yok böyle dağılmak
Zira kalbinle anlaşamıyorum artık.
Mutsuz oluruz, Böylede varız, bil istedim.
Karşılıklı “yapamama” durumu
Yeterdi aslında. Paylaşsaydık bir ekmeği, sevseydik sevmeyi, ortak bir ülkümüz olsa yeterdi. Konuşabilsek zaten gerisi gelirdi. Ama konuşmadın, Konuşmadım, Konuşmadık. Eğildik kaldık öyle. Sustuk kaldık öyle. Oturduk kaldık… Sonra bekledik, Sen beni bekledin, Ben seni bekledim, Gelmedin, gelmedim. Bir tütün tanesinde, Bir kapı tokmağı, Bir çay bahçesinde bekledim seni. Gelir dedim Gelmedin İki demli çay içip kalktım. Sonra karıştım işte Etine kemiğine karıştım Kalbime giden damarlara karıştın Aklıma karıştın Aklım karıştı. Çorbaya maya attım Hamura mercimek İçime attım yirmi bir satır …
Edebiyat
Kalbimin sadakası
Sadaka kutularına atmak için bozuk para cüzdanı taşırdı annem yanında. Sadaka için özel bir cüzdanı vardı. Sadaka neden verilirdi? Kimler verirdi? Kime verilirdi? Zamanla her şeyi öğrendim de “Sadaka” kavramını çözümleyemedim nedense. “Sadaka” yı ihtiyaç sahiplerine yapılan maddi yardım olarak öğrettilerdi. En azından lise bitene kadar din kültürü sınavlarında böyle cevapladım. Ama sevgiye ihtiyaç duyan kalplerin sadakası nerede? Madem ki sadaka ihtiyaçtan ortaya çıkan bir şey bizim soyut ihtiyaçlarımız neden sadaka almıyorlar? Ya da ben neden kırdığım kalplerin sadakasını ödemiyorum? Neden beni kırdıklarında sadakamı vermiyorlar? Şimdi şu da düşünülebilir, zaten verdiğimiz maddi miktar, sadaka bunlara kefaret oluyor. Bence hayır. Bir insan kırıldıysa kırılmıştır ve sen kırdığın insanın gönül sadakasını iki cihanda da veremezsin. Ne maddi, ne manevi. Her neyse sadakanın bizi musibetlerden koruduğuna ve “maddi destek” olduğuna inanmaya devam edelim.