Tabiat kanunlarına karşı gelmeye uğraşan boşuna yorulur. İnsanların bütün kederleri, talihsizlikleri tabiat kanunlarının gidişine ayak uydurmayı bilemediklerindendir.
Diğer hemcinslerimizde ayıpladığımız, eleştirdiğimiz hallerin birçoğuna kendiliğinden razı oluruz da kendi kendimizi kınamak, paylamak aklımıza gelmez.
Sayfa 159 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
İnsanlar bir felakete, bir kedere uğradıkları vakit olanca öfkelerini konumca kendilerinden altta olan zayıflardan çıkarmak, güçleri erdiği mahlukatı o hınç ve hiddetle insafsızca ezmek yaradılışındadır.