Çok acıkan birinin yemeğin salçasına bakmayacağını, çok susayan birinin kendisine içecek getirilmesini beklemeyeceğini ve gereksiz şeylere boş verebilen kişinin tanrılara en yakın kişi olduğunu söylerdi sık sık.
…bütün bunlara boyun eğmen gerekir, çünkü doğruluk bunu gerektirir; ne pes etmeli ne gerilemeli ne de görevini terk etmelidir kişi; savaşta mahkemede ve her yerde, Devlet’in ve yurdun buyruklarına boyun eğmelidir, yasanın izin verdiği yollarla onun düşüncesini değiştiremiyorsa eğer! Anaya, babaya karşı gelmek asıl günahsa, yurduna karşı gelmek çok daha büyük bir günahtır.