Hak edip etmediğimi bile düşünmeden çabucak sevmişti beni. Güzel olanla ilgilenmezdi. Onu daima çirkin, karanlık ve cerahatli olanlar cezbederdi. Fakat bu temayülü, başkalarının acısında kaybolmak istemesinin yahut karanlıkta kendini daha aydınlık hissetmesinin değil, şefkat ve merhametten örülmüş geniş kalbini açıp içindekileri akıtacak münasip bir yer aramasının neticesiydi. İyileştirmek için hastaları, sahip çıkmak için kimsesizleri, sarılıp güzelleştirmek için yalnız ve çirkin olanları severdi. Üstelik bütün bunları ne kulun ne de Allah'ın gözüne girmek için yapar ne bu dünyadan ne de öbüründen izzetüikram beklerdi.