" insan doğarken ezan okunur ama namaz kılınmaz. Öldüğünde ise namaz kılınır ama ezan okumaz. Çünkü; ölümünde kılınan namaz, doğumunda okunan ezan'ıdır. İşte insan ömrü ezanla namaz arasındaki bu zaman kadar kısadır." 🌱
"... Nefs aşırı şekilde kötülüğü emreder..."
Hele de ilahi yardım yoksa! O nefs kişiyi cehenneme kadar sürükler... Çünkü nefsin dini yoktur... Çünkü nefs kişinin hayvanlar gibi - hatta daha da aşağılık bir şekilde yaşamasını ister... Çünkü nefsin işi bu...
Her şey, her şey şu tek müjdede :
Yoktur ölüm, Allah diyene!
Canım kurban, başı secdede,
İki büklüm, Allah diyene!
Akıl, kırık kanadı hiçin;
Derdi gücü "nasıl" ve "niçin"...
Bağlı, perçin üstüne perçin,
Benim gönlüm Allah diyene...