Ayrıca, erkeğin sorun çözmeye yönelik bir iletişim sergi- lediği gözlemlenmiş. Evet, sorun neyse dinliyor ama hemen ardından sorunun nasıl giderileceğiyle alakalı konuşuyor. İletişime çözüm odaklı yaklaşıyor. Bu davranış biçimi avcılık kültürüyle tutarlı... Kadınlar ise ilişkinin kendisine çözüm kadar önem veriyor; konuşmak, anlatmak, ilişki kurmak hoşlarına gidiyor. Esas yaklaşımları önce ilişki kurmak, sonra sorun çözmek oluyor. Ki bu yaklaşımı ben, parantez içinde söylemiş olayım, gerçekçi ve güçlü buluyorum. Çünkü günümüzün sorunlarının çoğu ilişki sorunları. Kadın konuşuyor, anlatıyor, sohbet ediyor. Ortadaki sorun da bu ilişkiyi kurduktan sonra konuşmanın konusu oluyor. Zaten bu noktada var olan sorun da kendiliğinden çözülmeye başlıyor. Demek ki kadın iletişime süreç odaklı yaklaşıyor