Gaf Ebesi

Kalanlar / Tezer Özlü
Yazı yazmak isteğinin dış dünyaya karşı bir tür savunma olduğunu daha bir algılıyorum. Yaşamın kendisinin yazı yazmaktan çok daha gerçek, çok daha derin olduğunu da biliyorum. Sözcüklerle yaşamın derinliğini vermeye hiç olanak yok, Çünkü sözcüklerde rüzgârlar ne kadar esebilir? Sözcüklerden nasıl bir güneş doğabilir? Sözcükler açık bir pencere önüne büyük yağmur taneleri olarak yağıp, bir insanı derin uykusundan uyandırıp mutlu kılabilir mi? Sözcüklerde yağmur ıslaklığı var mı? Sözcükler insanın yanında yatan diğer bir insanın yürek çarpışlarını duyurabilir mi?
Kitap Alıntısı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
7/10
·210 syf.·
2026 5. kitabı
Adı Yaşamak olsa da kitap boyunca ölüm, korku, açlık ve yoksulluk duyguları hâkim. Okurken yer yer Kemalettin Tuğcu’nun acıyla örülü hikâyelerini hatırlattı; bu yüzden zaman zaman içim daraldı. Bu kadar popüler bir kitap olunca beklentim yüksekti, ancak ne yazık ki beklentimi karşılamadı. Yine de dili sade ve akıcı olduğu için hızlıca bitirdim. Okuması zor değil ama bende kalıcı bir etki de bırakmadı. Açıkçası okunmasa da olur diye düşündüğüm kitaplardan biri oldu. Genel olarak Uzak Doğu edebiyatının, özellikle roman alanında, bana hitap etmediğini fark ettim. Çin ve Japon edebiyatının; Rus, İngiliz, Fransız ya da Alman edebiyatının derinliğiyle yarışabileceğini düşünmüyorum. Teknoloji, robotik ve yapay zekâ üretmek başka; edebiyat ve sanat ise her ulusun aynı ölçüde güçlü olabildiği alanlar değil.
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,8bin okunma
Esir Kuşun Şarkısı
Ey gökyüzü, eğer bir gün kanatlanıp Uçmak istersem bu sessiz hapishaneden Nasıl derim ağlayan çocuğumun gözlerine "Unut gitsin beni çünkü esir bir kuşum ben..." Harabeleri aydınlatan mumum Kendi yüreğinin alazıyla Suskun karanlığı seçersem Yuvayı perişan ederim. "Esir" Furuğ Ferruhzad
Sayfa 214
Gecenin derininden seslenirim sana Karanlığın yüreğinden Derinlerden seslenirim. Şayet evime gelirsen, ey sevgili Bir lamba getir bana Ve mutlu sokağın coşkulu kalabalıklarına bakabileceğim bir pencere... "Hediye" Furuğ Ferruhzad
Sayfa 219