"Efendi, her yolda başlangıç, orta, son yahut olgunluk vardır. Bir yola giren, başlangıca zihin yormadan, Ortaya yükselecek kadar hizmet yeteneği göstermeden olgunluğun sırlarının gerçekliğini araştırmaya kalkarsa tabi bir şey anlayamaz. Ve bu hali aynen alfabe görmeden edebi sanatlardan ince anlamları çözmeye uğraşan bir gafilin boş yere uğraşmasına benzer. Bu gafleti gösterir ki böyle bir adam için olgunluk yolu sonsuza dek kapalıdır."
"Yenilik diye insanlar kendilerini aldatıp duruyor. Yenilik yok. Eskimiş, unutulmuş fikirleri başka isimler takarak yeni adıyla meydana çıkarıyorlar. İşte yenilik bu! Siyaset de öyle... Moda da öyle... Tarih de öyle.. Her şey öyle..."