GEZGİN İLKNUR NOVA
"Seni yaşatmak için senden vazgeçmek zorundaydım Mirza... Gezgin geldi, gezgin gidiyor. Arkamda kalbimi bırakarak, senin o kor gibi yakan gözlerini arkamda bırakarak gidiyorum." — Gezgin, İlknur Nova (Vaveyla'da yayında!) 🌊🌧️ #Gezgin #Vaveyla #İlknurNova #WattpadTurkiye
GEZGİN İLKNUR NOVA
"Boynumdaki gümüş kolyede saklı sırlarla, peşimdeki tehlikeden kaçtığımı sanıyordum. Bilmiyordum ki sığındığım o kadim topraklar, kaçtığım tüm doğrulardan daha büyük bir yangınla beni içine çekecek." — Gezgin, İlknur Nova (Vaveyla'da yayında!) 🏛️⛓️ #Gezgin #Vaveyla #KitapKesitleri #Roman
Reklam
Gezgin
"Ben Mirza Karahan. Bu topraklarda benden izinsiz yaprak kımıldamaz, benden habersiz kimse limanına sığınamaz. Sen kimsin Gezgin? Hangi rüzgar seni benim yangınımın tam ortasına savurdu?" — Gezgin, İlknur Nova (Vaveyla'da yayında!) 🌾🔥 #Gezgin #Vaveyla #İlknurNova #KitapAlıntıları
Soru:Neden sırt çantasıyla resmi kurum olmaz? Laptop taşıyoruz. Cevabım:Onun için bilgisayar çantası elde taşımalık var. Hatta sırt çantası üretilmiş bilgisayar çantaları için. Yani var. Resmi kurum olarak okulda bir öğrenci de değilsen, iş amaçlı oradaysan sıradan bir çantayla gitmen hoş olmaz. Resmi kurumlar yetişkinlerin dünyası. Sırt çantası diyince insanların akıllarına okul geliyor. Ya da gezgin insanlar geliyor. Dolayısıyla sırt çantası değil, kol çantası kabul ediliyor. Mantıklı mı? Değil. Görgü kuralı değil, gösteriş dünyası. Görgü kuralları bile mantıksal değil. Her kültürde sabit değil.Batılı bazı ülkelerde sırt çantası kültürü işe giderken gayet normal. Sırt çantasının işlevi varsa her yerde kullanılabilmeli. Kol çantaları çok riskli. Bir hırsızlık anında işin bitti. Ama sırt çantasını hırsızın kol çantasına göre alması biraz daha zor. Üstelik kol çantası alan olarak az şey kaplıyor ama sırt çantası çok işlevsel. Ayrıca sırt çantasında iki kola eşit yük olabilirken kol çantasında bu yok. Sağlık için pek iyi gelmedi. Görgü kuralı mı? Umrumda değil. Sırt çantası işe başlasam bile kullanacağım. İnsanların her dedikleriyle yaşam "yaşam" olmaz. Görgü kuralları da zaten sabit değil. Bugün ayıplanan yarın belki alkışlanır. Dünya garip bir yer ve biz sınırlı varlıklarız. Görgü kurallarının mantıklı yanı yoksa hepsine uymakla zaman kaybedemeyiz.
pek etkilenmediğim bir teori olsa da sylvia plath'in incir ağacı metaforunu düşünüyorum da... ya zaten iyi bir edebiyatçı, düşünür, müzisyen, fotoğrafçı, psikolog, gezgin, yönetmen olmayı eklerim de... müzeciliği, tur rehberliğini, küratörlüğü, dramaturgluğu, foto muhabirliğini de es geçemem...
Duygu ve Düşünce
Doğayı ve Hayatı Sarsacak Saat
Soluk bir Ay dolanıyor kentin üstünde her gece, her gece bilge bir gezgin tavrıyla adımlıyor yolunu. Güz yanığı bir durgun sessizlikle örtülü her şey. Ve yırtılmış bir tül gibi savrulup duruyor zaman. Suların sesini dinle şimdi, ormanın fısıldayışlarını. Yarılıyor dağların göğsü bir aşkı dinlendirmek için. Ve gözlerin uzak yamaçlarda aranıp dururken bir şeyleri. Sessiz ve sakin beklemekte, bekledikçe bileylenen yürek. Belli ki dağların, denizlerin ve göllerin üzerinden sıyrılıp gelmektedir seher, belli ki yakındır doğayı ve hayatı sarsacak saat. AHMET TELLİ
1000Kitap
Reklam
Reklam