"bana reva görülen bu muameleyi hak ettim mi?" sorusunun peşinde bir ömür de harcasanız, o sorunun cevabı yok. bazen kimseye bir zararımız dokunmadan da zarara uğrayabiliriz. ihtimamla karşılarız, hoyratça uğurlanırız. kendi kalbinizden ve bir ötekinin kalbine yara olmadığınızdan eminseniz içiniz rahat olsun. imtihandır, elbet gelir geçer.
Aslında sürekli olarak iki hâl arasında gidip geliyoruz: içimizdeki çocuk ve dönüştüğümüz yetişkin.
Korkularımız söz konusu olduğunda baskın olan içimizdeki o küçük varlıktır, bütün sağduyumuzu kaybederiz. Yetişkin tarafımız
onu mantıklı olmaya davet etmediği sürece negatif duygularına hapsolur."