Geçmişte Osmanlıca el yazması kitapları bulunan ve iyi bir okuyucu olan Rahmetli dedem anneme bir gün: "Kızım bu dünyanın varoluşundan bu yana yeryüzünde 50 tane cins varlık gelip geçmiştir" demiş. Hayvanlar harici bunu karıştırmayalım. O zaman demek oluyor ki, sözde bilimselmiş gibi gösterilen Sempazelerden, gorillerden, orangutanlardan geldik safsatası kocaman yalan! Sadece benzetmeden ibaret. Gerçek şu ki, İnsanın ilk atasının yeryüzünde kendi kendine başka canlılardan değişerek evrimleşerek oluşmadığı. İnsan denen türün özel yaratılmış olarak yeryüzüne indirildiği.
Rabbim'! seni bütün noksan sıfatlardan tenzih ederek söylüyorum ;
Adem'i yeryüzüne halifelik yaptırmak için göndermiş olan rabbim kendisinin sıfatlarından zerrece de olsa bizde de kısıtlı derecede var eden; Yeryüzündeki toprağın kimyasından insanı fiziki yarattıktan sonra Ruhundan can verip Meleklere, " İnsana Secde et" demesiyle Şeytan hariç bütün meleklerin secdeye durmasından belli değil midir özel oluşumuz?
Var mı yeryüzünde insan gibi düşünebilen, konuşabilen, hareket edebilen zeki başka bir canlı varlık?
Belki yeryüzünün milyonlarca tabanına kadar inilse geçmişte daha ne kadar çok yaşamış varlıkların izine rastlıyacağız.