Herkes bir şekilde yaşıyor gibi görünüyordu ama öyle anlar vardır ki toprağın üstündekiler, toprağın altındakilerden daha ölüdür. Onlar son nefesini verene kadar pişmanlıklar ve keşkeler ile doludurlar. Dünya üzerindeki hiçbir şey bir daha onların yüzünü güldüremez. Bu yüzden yaşarken kıymet bilmek, yaşarken anlamak ve yaşamak gerekir.
Acıyla Evli
"... Bu savaş hep var olan bir şey değil miydi sahi? Hayat savaşmaktan ibaret kısacık bir maraton değil miydi? Her birimiz hipodromlarda koşan atlar gibi birbirimizle yarışıp eninde sonunda düşüp ölmüyor muyduk? Ölüm iyi ki var, ölüm iyi ki hepimizi eşitliyor."