"... Ben öksüz bir çocuktum, benim ne şartlar altında yetiştiğim daima unutuluyor! " Sultan 2. Abdülhamid Han
Sayfa 11·Kitabı okudu
1K
"Bizim için hiç uyumamak,daima müteyakkız olmak farz-ı ayın olmuştur."
Reklam
"Yapısı gereği bir yeniliği sadece bedelini alıp kullanıp atmak istemez; üzerine bunu devam ettirecek kadrolar kurar."
Abdülhamid' in cihad çağrısını cebinde taşıyan üç Türk, Hindistan'a gelirse İngiliz çıkarları için facia olur!" Lord Lytton
Sayfa 153·Kitabı okudu
Bu denli nazik, kibar ve mütevazi olmasının yanında ikili ilişkilerde hata denilen şeyin gayri ihtiyarî olabileceğine asla inanmaz. Çünkü 2. Abdülhamid Han'a göre; insanda hata olmaz. Hata ya kasten olur yahut dikkatsizlik neticesinde meydana gelir. Ona göre kasten yapılan hatalar, cezalandırmayı gerektirici bir kabahattir. Dikkatsizlik neticesinde vuku bulan hataların kabahati ise o dikkatsizliği yapana aittir. Dikkatsizliği mazeret babından saymaz
Sayfa 133·Kitabı okudu
10 Şubat 1918 Sultan 2. Abdülhamid, saat 15.00'te Beylerbeyi Sarayı'nda vefat etti. Yetmiş beş yaşını dört ayı, dokuz gün geçiyordu Hal'i üzerinden sekiz yıl, ay, on üç gün geçmişti ve Osmanlı Devleti ateşler içinde çöküyordu. Osmanlı tarihinde gerçek hükümdarlık onunla son bulmuştur.
Sayfa 231·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam
Reklam