Tuğçenur

10/10
·258 syf.··
Beğendi
·
2022 1. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 01 Ocak 2022 23:43
Şimdiye dek beni etkileyen pek çok kitap olmuştu, ama bu kitabın farklı bi tesiri oldu ve ilk defa bir inceleme yazma gereği doğdu içime. Kitabın bende uyandırdığı duyguları ne derece yazıya dökebilirim bilmiyorum ama kitabı bitirir bitirmez kitabın bende oluşturduğu bu duygu karmaşasını yazıya dökme ihtiyacı duyuyorum. Daha önceki Jack London okumalarımdan dolayı zaten çok yüksek bir beklentiyle başlamıştım fakat beni düşündüğümden de harika bir kitabın beklediğini nereden bilebilirdim.. Jack London'ı seneler önce okumama rağmen bende bıraktığı güzel izlere güvenerek başladığım bu kitabı beni kendisine çok daha fazla hayran bıraktı. Beyaz Diş; yaşadıklarıyla, verdiği mücadelelerle acıyı, sevgiyi, yalnızlığı, nefreti, kini, özlemi, şefkati öyle güzel anlatıyor ki..Kitabı okurken zaman zaman doğanın acımasızlığı ve insanların bencilliğine karşın kendimi nefret ve üzüntü duyarken buldum. İnsanın bencilliği yüzüme tokat gibi çarptı, kalbimi ezdi. Bana insanların empati duygusunun ne denli az geliştiğini gösterdi. Kitabı okurken bu gerçekler beni ne kadar üzse de kitabın sonlarına doğru yine sevginin üstün ve her koşulda derin yaraları bile saran iyileştirici bir ilaç olduğunu görmek içimi ferahlattı. İnsanın, tüm canlıların kurtuluşunun sevgiyle mümkün olabileceğini bir kez daha gördüm. Her şeye rağmen umudun varlığını sezdiren bir sonla bittiği için mutluluğuma mutluluk kattı; vicdanımızın sesini dinleyerek kalbimizle attığımız her adımın nasıl güzellikler doğurabilecegini gösteren harika bir sonla bitti hikaye. Yazarın empati duygusuna defalarca hayran kaldım. İyi ki okudum ve iyi ki bu duyguları yaşadım. Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Keyifli okumalar!
Edebiyat
Beyaz DişJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202095,7bin okunma