Her ne kadar nobel edebiyat ödüllü olsa da şahsen 7 puan vermemin nedeni konusu üzere anlatttğı antik yunan dönemini sanki yunan filozofu gibi ağır ve ağdalı betimlemelerle beni yorması diyebilirim. Daha sade anlatımla bana geçebilirdi. Roman dendi mi benim için; Dünya ile bağımı kopartacak ve bana başka birşey düşündürmeyecek lakin bu kitabı bitirirken zorlandım. Belki çeviri hatası diyecek olsam da golding in okuduğum bu ikinci eseri ve diğeri de ağır yani yorucuydu. Bu kadar olumsuz eleştiri üzerine her zaman dediğim gibi Modern Klasikler serisi koleksiyon değeri olan kitaplardı. Bu seriyi bozmamak için herbirini okumak dileğiyle.
İyi okumalar. Çatal DilWilliam Golding