Yine bana ağır gelen filozofik bir eser diyeceğim ama bu kitap için yavan bir yorum olacak. Aslında yazarın karalama defterinin düzenlenip ölümünden sonra yakılmasını istemesine rağmen arkadaşı tarafından derlenip yayımlanan bir kitap. Çok katmanlı öykü derlemesi olduğu için o günün şartlarıyla neyi hicvetmiş pek anlaşılamıyor ama yine de tekrar okunup bir daha derinlemesine inceleme yapılası gerekiyor. Kafka nın tüm kitapları bu nitelikte aslında. Yani öyle okudum bitti diyemiyorsun. Bu da yazarın filozof tarafı kanımca. Modern klasik okumalarına devam etmeniz dileğiyle.
İyi okumalar. Ceza Kolonisinde ve Diğer ÖykülerFranz Kafka