Kitabi cok begendim. Hesse’den okudugum ilk kitapti. Nasil anlatacagimi, ifade edecegimi tam olarak bilememekle beraber kisaca Siddhartha’nin kendini arayis oykusu, bu yolda basindan gecenler, tecrubeleri, ogrendikleri anlatilmis. Kitabin arka kapaginda Hesse soyle demis:”bu kitapta, tum dinlerde, insanlarin benimsedigi tum inanis bicimlerinde ortak olan yani, tum ulusal ayrimlari asan, tum irklarin, tum bireylerin benimseyebilecegi seyi yakalamaya calistim.” Bunu gercekten de basarabilmis bence. Kitap her ne kadar Budizm felsefesi ve ogretileri ekseninde ilerse de yazilanlar, anlatilanlar her irka, ulusa, inanisa uyarlabilir diye dusunuyorum. Kitaptan alinacak cok fazla ders var. iyi ki okumusum. Fakat Budizm hakkinda hicbir bilginiz yoksa onden ufak bir arastirma yapmanin faydali olacagini dusunuyorum.
SiddharthaHermann Hesse