Spoiler içerir
Puan vermedi·101 syf.··
Beğendi
·
2021 5. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2021 11:34
Spoiler içerir! Kitabın başları ve ortası çok güzeldi, zaten hemencecik, akıcı ilerleyen bir kitap. Ancak benim eleştirim kitabın sonuna ve mesajına. Kitapta fakir ailemizin, çocukları hastalandığı ve en çaresiz kaldıkları anda değerli bir inci bulmasını anlatıyor. Tabii doğal olarak arkasından gelen felaketler. Sanki sonunda bebeğin ölümü ile ailenin açgözlülüğü cezalandırılmış gibiydi ama hiç doğru bulmadım bunu. Kino açgözlü veya hırslı sayılabilecek hiçbir şey yapmadı. Aksine inciyle kurduğu hayaller bile hep sıradan şeylerdi çocuğunu okula götürmek, Juana ile evlenmek... Hırs veya açgözlülük hissetmedim Kino'da. Olması gerektiği gibi hayaller kurdu ama sonunda cezasını çeken o oldu. Sondaki sanki fakirsin sen yerini bil, inci buldun diye hayaller kuramazsın mesajı var gibiydi. John Steinbeck'den okuduğum ilk kitap ama kesinlikle diğerlerini de okuyup yazarı daha iyi tanımak istiyorum.
Edebiyat
İnciJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 202349,9bin okunma
·
3 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.