Gönderi

Kabir Ebediyete Açılan Kapı!
Hadis kaynaklarında ise mümin olsun kâfir olsun insanoğlunun kabir hayatına dair birçok rivayetle karşılaşmak mümkündür. Bu rivayetlerin içeriğine baktığımızda kabir sorgusu ve azabının ön planda olduğunu görürüz. Hz. Âişe"nin aktardığına göre bir gün, kendisinden yiyecek bir şeyler istemeye gelen bir Yahudi kadın şöyle dua etti: “Allah seni kabir azabından korusun.” Müminlerin annesi, biraz sonra yanına giren Resûlullah"a (sav), “Ey Allah"ın Resûlü! İnsanlara kabirde azap ediliyor mu?” diye sordu. Allah"ın Elçisi, “Bundan Allah"a sığınırım.” buyurdu ve hemen bir binite binerek oradan ayrıldı. Güneş tutulmuştu. Nebî (sav) merkebinden inerek namazgâha geldi ve insanlara uzun bir namaz kıldırdı... Güneş de açılmıştı. Peygamber (sav) şöyle buyurdu: “Deccâl fitnesi (ile imtihan edildiğiniz) gibi kabirlerinizde de imtihana çekileceksiniz.” Hz. Âişe validemiz, Allah Resûlü"nün bu olaydan sonra kabir azabından Allah"a sığınmaya başladığını söylemektedir.(13) Resûlullah, “Allah"ım, kabir azabından, cehennem azabından, hayatın ve ölümün fitnesinden, Mesih Deccâl"in fitnesinden sana sığınırım.” (14) buyurarak kabir azabından Allah"a sığınmış ve kabirde azap gören kimselerin sesini işittiğinde dehşet içinde ashâbına bu durumdan Allah"a sığınmalarını söylemiştir.(15) Cenaze namazını kıldırdığı ölünün arkasından, “Allah"ım! Onu kabir fitnesinden ve cehennem ateşinden koru!” diye dua eden(16) Merhamet Elçisi (sav), Ebû Seleme vefat ettiğinde de onun için Allah"tan af dilemiş ve kabrini genişletmesini niyaz etmiştir.(17) “Fitne” kelimesi Kur"an"da “azap”(18) ve “işkence”(19) gibi anlamlar için kullanılmakla birlikte “imtihan” anlamına da gelmektedir.(20) Bu durumda hadiste ifade edilen “kabir fitnesi/azabı” dediğimiz şey aslında bir ön sorgulama gibi anlaşılmaktadır.(21) Dolayısıyla bu sorguları iyi geçmeyenlerin, büyük hesap gününe kadar kabirlerinde ruhî bir sıkıntı veya daralma yaşayacak olmalarını ifade etmektedir. Nitekim Hz. Peygamber, küsûf yani güneş tutulması namazını kıldırdıktan sonra yaptığı konuşmasında ashâba hitaben, “Bana, kabirlerde imtihana tâbi tutulacağınız vahyolundu.” dedikten sonra biri mümin diğeri de kâfir/münafık olmak üzere iki kişiye, kendisinin peygamberliğine inanıp inanmadıklarının sorulacağından bahsetmektedir.(22) Ayrıca bir başka rivayette, Allah Resûlü kabir fitnesine şu şekilde açıklık getirmektedir: “Biriniz öldüğü zaman, ona varıp yerleşeceği yeri sabah akşam gösterilir. O kimse cennet ehlinden ise cennetliklerin yeri, cehennem ehlinden ise cehennemliklerin yeri gösterilir. Ve ona, "İşte senin yerleşeceğin yer burasıdır. Sonunda kıyamet günü Allah seni buraya gönderecek." denilir.” (23) 13 N1477 Nesâî, Küsûf, 12; . DM1561 Dârimî, Salât, 187;- . M2098 Müslim, Küsûf, 8. 14 B1377 Buhârî, Cenâiz, 87. 15 HM14199 İbn Hanbel, III, 295-96; MA6742 Abdürrezzâk, Musannef, III, 584. 16 M2234 Müslim, Cenâiz, 86. 17 M2130 Müslim, Cenâiz, 7. 18 Enfâl, 8/25. 19 Ankebût, 29/10. 20 Ankebût, 29/2-3. 21 İE3/1437 İbnü’l-Esîr, Nihâye, III, 1437. 22 B86 Buhârî, İlim, 24; . M1319 Müslim, Mesâcid, 123; . MU451 Muvatta’, Küsûf, 2. 23 B1379 Buhârî, Cenâiz, 89.
Sayfa 573Kitabı okudu
·
17 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.