Moron-dâhi Charlie ve Fare Algernon
10/10
·325 syf.··
2021 10. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2021 13:15
Sanırım uzun süre etkisinde kalacağım bir kitap olacak Algernon'a Çiçekler.. Bu kitabı okuduktan sonra hüngür hüngür ağladığıma inanamıyorum. 'Moron- Dâhi' Charlie Gordon'un hikâyesi beni alt üst etmiş durumda. Bu okunmaya değer kitap tavsiyesi için https://1000kitap.com/Bilmukavemat 'a çok teşekkür ediyorum. ( Uygulamanın bana kazandırdığı en güzel şey bu sanırım: iyi kitap tavsiyeleri almak ) « Tüm hayatı boyunca yarı uyur yarı uyanık kalmış bir adam gibiyim, uyanmadan önce nasıl biri olduğunu bulmaya çalışan...»(79) ★ Kitaptaki hikaye, 70 IQ'su ile haftada 11 dolara fırında çalışan, tuvaletleri temizleyen, yerleri süpüren 32 yaşındaki Charlie Gordon bir morandan nasıl bir dâhiye dönüştüğü hakkında. Oğlu, diğer herkes gibi olmadığı için ondan utanan bir anne; kendisinden daha çok ilgilenildiği için onu kıskanan bir kız kardeş (Norma); elindeki parayı doktorlara, hocalara harcamaktan, evdeki tartışmalardan bıkmış, berber dükkanı açmak isteyen bir baba. Tüm bunların arasında Charlie; 'doğanın bir hatası gibidir.' Charlie’nin ailesiyle ilgili hatırladığı şeyler onun bir moron olmasından kaynaklanan korku, suçluluk duygusu ve utanç... « Norma bizim bahçemizde bir çiçek gibi açtığında, ben yabani bir ot olmuştum. Sadece kimsenin beni görmediği köşelerde ve karanlık yerlerde yaşamama izin verilecekti.» (157) ★ Doktor Strauss ve arkadaşlarının daha önce fare Algernon üzerinde yapmış oldukları beynin hasarlı bölümüne müdahale ilgili çalışmaları, Charlie'ye yapılacak ve o, -ameliyatla zekası artırılan ilk insan- olacaktır. Özlemini duyduğu diğer insanlar gibi akıllı olabilecektir. Ancak sonradan kazanacağı bu zekanın bir bedeli vardır. Charlie, ameliyat olmadan önce hayal ettiği dünya ile kavuştuğu dünyanın aynı olmadığını görecek. Zeka seviyesi 70'ten 180'lere yükselirken geçmişle ilgili silik anıları gün yüzüne çıkacak, Charlie için tüm bu yaşananlar acı vermeye başlayacaktır. « “Bu kadar,” dedim “Bu labirentte koşmaktan yoruldum. Artık bir kobay değilim. Şimdi çıkmaz bir sokaktayım ve söylenebilecek tek şey bu.» ★ Toplumun Charlie gibi 'özel gereksinimli çocuklar/bireyler'e nasıl baktığını gösteren, sorgulayan/sorgulatan bir kitap Algernon'a Çiçekler.. Dr. Straus ve ekibi için Charlie, incelenmeye devam edilmesi gereken bir denek'tir. Ailesi için 'diğer insanlar gibi' olması gereken, gerektiğinde bunun için şiddette maruz kalan, evden gönderilmesi gereken bir çocuktur. Fırında beraber çalıştığı arkadaşları için dalga geçilen bir 'gerizekalı'dır. Her zaman istediği kişi olmaya çalışırken 'yalnız' kaldığının farkına varıyor Charlie. Ve mutsuz.. Ve korkmuş... « Algernon gibi ben de, etrafımda ördükleri kafesin içinde sıkışıp kalmıştım.» ★ Kitapla ilgili değinilecek çok konu var. Sayfa sayısı az, anlatılanların derinliği çok. Bu nedenle ben herkesin okumasını tavsiye ediyorum. Charlie'nin her şeyden öte bir birey olarak var olma çabası, her okuyana farklı tecrübeler kazandıracak. Ayrıca kitapta geçen hikayeyi; Charlie Gorden'ın 1 Mart'tan 21 Kasım'a kadar olan günlük ilerleme raporlarından okuyorsunuz. Bu raporların bu süreçte değişen yazma dili, imlası da çok şey ifade ediyor, sona doğru hüzünleniyorsunuz hatta benim gibi ağlıyorsunuz..
Edebiyat
Algernon'a ÇiçeklerDaniel Keyes · Koridor Yayıncılık · 202536,9bin okunma
··
2.702 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Başkalarına kitap okutmayı çok seviyorum. Hatta kişi kitabı ilk defa benden duyduysa daha çok hoşuma gidiyor. Böyle güzel kitapları kendimi alamayıp insanların kafasına fırlatmaktan korkuyorum bazen :D Bu kitabı size önerirken hızımı alamayıp "eğer beğenmezseniz siz de beğenmediğiniz bir kitabı bana okutabilirsiniz" dediğimi hatırlıyorum ama sonra pişman olmuştum çıtayı çok mu yukarı çıkardım diye :D Beğenmenize çok sevindim ve bu kitabın daha çok okunması için uğraş vereceğinizden de şüphem yok :) Teşekkür ederim ayrıca bu güzel inceleme için, kitabı okurken oluşan hislerimi tekrar yaşadım sayenizde :)
The Misanthrope
Gönderi Sahibi
Ben çok teşekkür ediyorum.🙏🏼 Şimdi hatırladım önerdiğinizde yaptığımız yazışmayı. :) Beğenmek hafif kalıyor sanırım. Çıta haklı olarak çok yukarda. 👍🏼 Son sayfalara gelirken gözyaşlarıma hakim olamadım. Ki ben biraz duygusuz biriyimdir, kolay ağlamam derdim. 1 saat kendime gelemedim. :) Çok derinden etkiledi beni. Bu kitabı okumuş olmaktan ben çok mutlu oldum. Uzun zamandır okuduğum en etkileyici kitaptı. Bir kez daha teşekkür ederim 🙏🏼
Benim de ilgimi çekti sayenizde,hiç duymamıştım. Kaleminze sağlık.
The Misanthrope
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ediyorum.🙏🏼 Umarım okuma fırsatınız olur sizin de kitabı beğeneceğinizi düşünüyorum. Hatta siz benden güzel yazarsınız incelemeyi, bir de sizin kaleminizden keyifle okurum.👍🏻 🙋🏼‍♀️🌸
İncelemenizi keyifle okudum. Emeğinize, kaleminize sağlık. Ben de çok etkilendim. Alıntılar da inceleme de bu kitabı sen de okumalısın Bilge diyor. :)) Charlie'nin ilgi çeken hayat hikayesini elimdeki kitap bittikten sonra okumak istiyorum. Acaba pdf/ebup olarak paylaşabileceğiniz link var mıdır? Yardımcı olursanız çok sevinirim. 🙏🏼
The Misanthrope
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim Bilge. Okumanı çok isterim. Ben de pdf olarak okudum. Linki mesajla paylaşayım hemen... 👍🏻 Şimdiden sana keyifli okumalar dilerim 🙋🏼‍♀️🌸
Birkaç gün önce kızımın Türkçe öğretmeni mutlaka okuyun bu kitabı diye paylaşmıştı şimdi sizin de incelemenizi görünce iyice merak ettim alınacaklar listesine dahil edeyim o vakit...
The Misanthrope
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim. 🙏🏼 Türkçe öğretmeni işi biliyor :)👍🏻 Şu an benim de tavsiye edeceğim kitaplar arasında ilk sıralara girdi. Farkındalık kazanmak, empati kurmak, anlamak açısından okunması/okutulması gereken bir kitap gerçekten. Size şimdiden keyifli okumalar dilerim 🙋🏼‍♀️🌸
Mükemmel bir romandı. İncelemeniz de çok güzel. Mutlaka okunması gereken bir kitap.
The Misanthrope
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ederim. Ben alıntıları paylaşırken kimde gördüm acaba diyordum. Galiba ilk siz okuduğunuzda görmüştüm. Biraz geç keşfettim ama okumuş olmaktan mutluyum. :) Size katılıyorum okunması/okutulması gereken bir kitap 👍🏻:))
Reklam
Listeye ekledim bakalım.
The Misanthrope
Gönderi Sahibi
Bu ara pek çok arkadaşım okumaya başladı. Bitiren bir meslektaşım da okumaya değer buldu. Umarım siz de beğenirsiniz :) 🙋🏼‍♀️🌸