·736 syf.····Okunma: 26 Ocak 2021 23:46 Gülün Adı uzun zamandır okumak istediğim ancak bir türlü cesaret edip okuyamadığım bir kitaptı. Kalın olması bir yana (genelde kalın kitap okumayı daha çok seviyorum ) konusunun tarih ağırlıklı olması beni çok itmişti. Hayatta sevmediğim 3 5 tane şey varsa biri de tarihtir çünkü...
Kendime bir okuma grubu buldum ve işin sonunda başladım okumaya. Yalan yok başta ilgimi çektiğini bile söyleyebilirim. İçinde cinayet de olduğu için o önyargımı kırmıştı. Karakterler de ilgi çekiciydi -özellikle William karakteri bana Sherlock Holmes havası sezdirmişti. Ancak kitapta her 2-3 bölümde bir Hristiyanlık mezhepleri veya tarihi olaylarla ilgili uzun uzadıya bilgiler vermesi beni çok sıktı. Sanki salt tarih kitabı okuyormuşum gibi hissettirdi. Dolayısıyla olaydan çok kopardı beni.
Tarih veya tarihi polisiye kitabı okumayı sevenlerin ve isteyenlerin eminim ki bayılacağı bir kitaptır ancak benim okuma zevkime hitap etmedi. ☹