Korkuya Hayır, Özgürlüğe Evet
10/10
·158 syf.··
Beğendi
·
2021 12. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 16 Şubat 2021 16:11
Canım Aziz Nesin.. Yine ne güzel yazmış. Döktürmüş yine hepimizin yerine. Kaleminden doğruları püskürtmüş yine.. O kadar doğal ve sohbet havasında yazıyor ki, size içini döküyor adeta.. Gerçekten, bir babanın evladıyla konuşması gibi, kalemine alıyor sözlerini. Aktaracağı bilgi birikimini her zaman öyküleştirip anlatıyor. Diğer türlü, yani resmi olanından hazzetmiyor çünkü kendisi de. Kitabı okurken, Nesin Vakfı’ndaki çocuklarından her bahsedişinde, gözlerim dolu dolu oldu. “Çocuklarım” diyor her daim. “Benim 80 tane çocuğum var” diyor. Kendi öz çocuklarından hiçbir zaman ayırmıyor Vakıf çocuklarını. Gerçekten de bütün çocukların babası Aziz Nesin.. Daha da içeriğine ineyim kitabın. “Korkudan Korkmak”.. Aslında bu hepimizin yaptığı ama farkında olmadığımız bir durum; yazarın da parmak bastığı gibi. Kendimizce özgür olduğumuzu zannediyoruz ama değiliz maalesef. Her birimiz, her bir birey, bize dayatılan hayatı yaşıyoruz, özgür görünümlü baskılı hayatı.. Çocukluğumuzdan beri uymak zorunda oluğumuz kurallar bizi bu şekle sokuyor. İtiraz etmeden, baş kaldırmadan uyuyoruz kurallara. Baş kaldırmak aklımıza dahi gelmiyor, çünkü isyan etmeyi unutturuyor bu kurulu düzen. Çocukluktan başlayan yasaklarla, hayatımız boyunca kardeş kardeş yaşıyoruz. Ses çıkaran olursa “ülkeyi sen mi kurtaracaksın?” diyoruz. Ama bir kabuğumuzu kırıp birlikte hareket etmeyi bilsek, bunu öğrensek, ülkeyi gerçekten kalkındıracağımızı, kurtaracağımızı bilmiyoruz. Bunu başaracağımızı bilmeye korkuyoruz. Sesimizi duymalarından korkuyoruz. Ailemizi kaybetmekten, işimizi kaybetmekten, sevdiklerimizi kaybetmekten, HAYATIMIZI KAYBETMEKTEN korkuyoruz. Ama susarak da haysiyetimizi ve gururumuzu kaybediyoruz, farkında değiliz.. Herhangi bir parti savunuculuğu asla yapmıyorum. Ben sadece haksızlığa karşı ses çıkaralım artık istiyorum. Susmamın söylenmesini değil; “ver elini savaşalım, direnelim” denilmesini istiyorum. Özgürlüklerimizi, yaşama hakkımızı, çalışma hakkımızı, direnme hakkımızı kullanalım istiyorum. BEN BU ÜLKEDE ARTIK BARIŞ İSTİYORUM. Birkaç noktaya daha değinip sonlandıracağım incelememi. Vakıfla ilgili bölümler okudukça “neden ben de üye olmayayım bu vakfa?” dedim ve hemen, Nesin Vakfı’na kaydımı yaptırdım. Bu şekilde ben de elimden geleni yaparım diye düşündüm. Aziz Nesin’in “Vakıf çocuklarının”( :))) yetiştirilmesine bir nebze katkıda bulunsam ne mutlu bana! Son olarak kitap hakkında beni bilgilendiren sevgili Sultannn hocama ve tabiî ki de Aziz Nesin denilince akla ilk gelen kişi olanhttps://1000kitap.com/Nordavind ya teşekkürü borç bilirim. https://1000kitap.com/Nordavind ya ayrıca Aziz Nesin’i okutmak istemesinden dolayı çok teşekkür ederim.:))
1000Kitap
Korkudan KorkmakAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 2016291 okunma
··
184 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bugün Aziz Nesin Vakfı’ndan aradılar. Böyle anlamlı yerlerde bulunmak ne güzel his. Bir de ben tebrik edeyim seni Yazgı. Ellerine sağlık. Okuma etkinliğinde belki bu eserini okurum. ♥️💐🌸
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
🌻🌺💕
Beni kırmayıp okuduğun için teşekkür ederim canım. Aziz Nesin'in yazdıklarını okuyunca ne çok korkularımız var demiştim. Yaşadığımız korkularla bizi adeta yüzleştirmiş. Hani bazı kişiler ne yazsa okunur ya, Aziz Nesin de o kişilerden işte. Ne yazsa okunuyor. Ayrıca o kadar yüce gönüllü ki, kurduğu vakıfla da bunu açıkça görüyoruz. Seni de ayrıca tebrik ederim. Vakfa üye olarak ne güzel bir şey yapmışsın. Herkese örnek olacak bir davranış. Ayrıca incelemen için de teşekkür ederim, ellerine sağlık canım.
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
Ben teşekkür ederim hocam.🌼🙏🏻Yardımcı oldunuz bana, fikirlerinizle.😊 Daha önceden Bilar'a üye olacaktım. Görüşmeye gidecektim hatta. Sonra dedim neden Vakfa üye olmuyorum. 😊 Çok teşekkür ederim hocam 🙏🏻🤍
Gerçekten çok güzel bir şey yapmışsın ❤️
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim çok sağ olun 🙏🏻💜😊
Sen de Nesin gibi doğru notalara parmak basmıssın .. gerçeğin tokadı her sabah yüzümüze patlıyor ama bizler artık "yüzsüz " mü olduk ? demekten alamıyoruz kendimizi .. Emeğine yüreğine sağlık
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim çok sağ olun🙏🏻 ADAM kendini paraladı bunları anlatabilmek için, anlamamakta diretiyoruz "hâlâ".
Anlamak acı veriyor zaten .. anlamayana hava hoş
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
Tam da dediği gibi "Nefes alıp vermek gibi alıştık korkuyla yaşamaya. Hissetmiyoruz bile artık." buna benzer yani.
Marttaki etkinlikte başka bir kitap seçmiştim ama halâ aklımda bu kitap var :) umarım bunu da okurum amin :))(
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
Oyunlarını da okumak istiyorum ben. Onlar da benim aklımda :)
Şimdi benim de aklıma girdi 🤭 şimdiden keyifli okumalar🙏🤗
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim kuzum, sana da🙏🏻🌼🌞