Goethe ile tanıştığım ilk kitaptı. Büyülendim.
Okuyucuyu büyüleyen Werther'in Lotte'ye olan aşkı mıydı gerçekten?
Yazarın aşkı böylesine tasvir edilebilme becerisi mi?
Herkesin içinde yatan, her duygunun fazlasına tolerans gösterip gösterememeyi ele alan doğamızın ortasındaki ölüm temasının en yoğun duygu aşk ile kendini gösterebilmesi mı?
Hepsinden biraz biraz verdiğimiz cevaplar bizi kitapla yakınlaştırıyor.
Yazarın öyle çarpıcı cümleleri var ki, Wertherle bağ kurabilen herkes kendisine dönük anlar yaşayacaktır. Duygularının skalasını ölçmek zorunda kalacak. Günümüzdeki aşkları düşünüp içinde hafif bir alaycılık doğabilir, fakat okuyucu bilecek ki öylesine gerçeğe yakın bu yazılanlar...
Belki baştan sonunu bildiğiniz ama farklı olmasını umduğunuz, her cümlesinden keyif alacağınız bir o kadar da acı çektiren bir kitap...
Genç Werther’in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe