Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Bir ruhi güzellik, bizde duygulara seslenen güzellik vardır.Ama bazı kimseler güzeli tamamiyle duygu dünyasına mal ederek ruhi olan şeyleri ondan büsbütün ayırıyorlar ve böylece dünya ruh ve güzellik diye ikiye bölünüyor. Ataların: 'Dünyada iki türlü mutluluk vardır: Biri vücudun zevkleriyle elde edilir öteki ruhun kurtuluşa ulaştıran sessizliğinde gizlidir' diyen Veda bilgisi bu görüşe dayanmaktadır. Ama bu görüş de ruhi olan şeylerin mesela çirkinlik gibi güzelliğin tamamiyle tersi olmadığını ve ama ancak sınırlı bir benzerlik gösterdiğini belirttir. Ruhi demek, çirkin demek değildir ve böyle olmaması gerekir. Çünkü ruh ,güzelliği tanımak ona karşı sevgi duymakla kendide güzellik kazanır. Bu sevgide hiçbir zaman bu yabancı ve umutsuz bir sevgi değildir.Birbirine karşı olan şeylerin bağlı bulunduğu çekim kanunu gereğince ruhi olan güzeli, güzel de ruhi olanı kendisine çeker ve birbirlerinin ilişkisinden karşılıklı olarak tad alırlar.Bu dünya ruhi olan şeylerin sadece ruhi şeylerden güzelliğinde sade güzellerden hoşlanacağı bir şekilde kurulmamıştır.Tam tersine ikisi arasında karşılık hem ruhi hem güzel olan bir açıklıkla ruhun ve güzelliğin dünya amacını mükemmelliği ve iki bölük olmayan bir mutluluğun varlığını gösterir.
Sayfa 103Kitabı okudu
·
4 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.