Ali

@Alikafi
Nietzsche'nin Sevgili Oğlu Zerdüşt.
10/10
·335 syf.··
Beğendi
·
2021 12. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 20 Şubat 2021 01:20
Böyle Söyledi Zerdüşt kitabı Nietzcshe'nin kaleminden Nietzcshe'yle ilk tanıştığım ve beni felsefe deryasına sürekleyen bir başyapıt, bir kült eserdir. Öyle ki kitaptan 210 tane alıntı paylaşacak kadar önemsemiş ve benimsemiş olduğum bir rehberdir benim için. Kitabı okurken şunu farkettim benim Zerdüşt'e ihtiyacım varmış belki de yıllarca farkına varmadağım yada farkına varıpta dile getiremediğim içimde ki her bir kelimeyi, hakikati Zerdüşt tokat gibi çarptı yüzüme.. Zerdüşt'ün vurduğu yerden gül biter dedim saygıyla, iştihla, hevesle ve sabırla okumaya devam ettim. Klişe bir tabir vardır "hayatını değiştiren kitap" Zerdüşt benim hayatımı değiştirmese bile bundan sonra ki hayatım da karanlıkta kaldığımda bana fazlasıyla ışık tutacağı baki ve gerçek. Sabırla, metanetle okunması gereken bir kitap Nietzcshe'nin sevgili oğlu Zerdüşt. O yüzden eserin başında "Herkes İçin Ve Hiç Kimse İçin Bir Kitap" demiştir Nietzcshe. Nietzsche bu kitapta "Nasıl kendimizi severiz?", "Nasıl kendimiz oluruz?" , "Zincirlerimizi nasıl kırarız?" gibi birçok psikolojik güçlendirme metonunu aşılıyor bizlere. Nietzsche'nin en çok önemsediği konu mevcut değerleri yıkıp kendi değerlerimizi yeniden inşa etmektir.Bunu nasıl yapabiliriz peki? İnandığımız yolda bıkmadan, usanmadan ve yolun bize getirdiği tüm badirelere karşı göğüs gererek, onları kendi değerlerimize katıp kendi yolumuzu sahiplenerek bunu başarabiliriz. Nietzsche'nin bu konuda ki müthiş aforizması şöyledir " kendi alevinle yakmaya hazır olmalısın kendini önce kül olmadan nasıl yeni olabilirsin ki" işte bu aforizmayla kendi yolumuzda ki ilk kiremiti koymuş oluruz önümüze. Toplumun bize dayattığı mevcut değerleri yıkmak, kendi süzgeçemizden geçirmek tabi ki kolay değildir çünkü insan eleştirilir, ötekileştirilir, yalnızlaştırılır, yalnız kalır işte o zaman Zerdüşt gelmeli aklımıza Zerdüşt'ün bize sunduğu güç gelmeli ayaklarımıza ve sol yanımıza.Nietzcshe içimizde kaos olmadan yıldızların doğmayacağını, içimizde sancılar yoksa doğumun olmayacağını söyler bizlere.Çünkü insan umudun tükendiği yerde içinde yeni bir umudun doğduğunu görür. Ve bu bunu gerçekten benimsiyorsa, içselleştiriyorsa yapmalı birey, aksi halde değer rolü yapan bir insan olur, buda bizi her geçen gün kendimizden uzaklaşmamıza neden olur. Yol kolay bir yol değil lakin o yolun sonunda özgürlük, saf sevgi ve alın teri var Hepsinin sonucu olarak "birey" olma mutluluğu var.O yüzden her zaman eleştirmeye, sorgulamaya kendi süzgeçemizden geçirmeye devam etmeliyiz. Özetle Nietzcshe bizden "böyle oldu" değil, "böyle istedim" dememizi ister.Kendimiz olmamızı ister. Zerdüşt gibi bir eseri yorumlamak kolay bir iş değil lakin kendimce yorumlamaya çalıştım saygılar, keyifli okumalar. "Amor Fati!" Böyle Söyledi Zerdüşt Friedrich Nietzsche
Felsefe
Böyle Söyledi ZerdüştFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202447,7bin okunma
·
122 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.