Puan vermedi·151 syf.··Beğendi
···Okunma: 27 Şubat 2021 03:18 Reşat Nuri Güntekin bu kitabı iki defa yazmıştır. İlk yazdığı haliyle de okumayı çok isterdim. Gelelim neden iki defa yazıldığına ;
Devlet adamları ve savaş zamanında vurgunculuğun (başta vagon ve ikmal malzemelerinin karaborsası) anlatıldığı bir kitaptır aslında Gizli El. (ilk haliyle)
Savaş döneminde yapılan bu çirkinliği ve savaş zenginlerini eleştirince yazar tepki çekmiş ve
kitabı o kadar çok sansüre uğramış ki bununla ilgili bir önsöz yazıp sitem etmeden duramamış Güntekin ikinci yazışında. Ve nihayetinde bir de Aşk eklenmiş romana, dönemin koşullarını ve asıl anlatılmak isteneni satır aralarına gizleyerek gene de aktarmış okuyucusuna.