Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

248 syf.
·
Puan vermedi
·
25 saatte okudu
Nazan Bekiroğlu “Cam Irmağı ve Taş Gemi” adlı kitabını altı bölüm olarak kurgulamış, muhteva olarak birbirinden kopuk hikayeler olarak bir intiba uyandırsa da aslında birbiri ile ilişkili bir yapı arz etmiştir. İlk bölüm olan “Be” kısmında yazarın kitaba ve kendi içine dair aşka yaklaşım ifşa edilmiş ve bağlam bunun üzerine bir süreğenlik kazanmıştır. “Kül Rengi Kuş ile Beyaz Mermer Şehir’de” imge olarak suskun bir kent ve kuş arasında geçen gönül hasbihali ifşa edilmiş, küçücük bir sözün kalbe düştüğünde aslında muhkem diye tabir edilen her yapının bile zarar görebileceği ifade edilmiştir. “Mavi Gül Dalı” kesret ve hüzün kavramlarının kral ve oğlu üzerinde değişkenlikleri ifade edilmiş, içsel olanın hiçbir güce ve dayatma ile değiştirilemeyeceği kurgulanmış, özünde bencil bir kral ve bencilliği zan ile izaha erdiğinde yapabilecekleri kurgulanmıştır. “Cam Irmağı Taş Gemi” kısmında vuku bulan ifade, aslında aşkın aksak bir kalbe ile görünmeyenin görünür kılındığı, uzak bir ihtimalde olsa Maşuk’un aşık suretinde elinden nice güzelliklerin çıkabileceğinin dilemmasıdır, burada diğer iki kurgudaki muhteva kahramanları, zamanın metrajı uzatılarak yeniden katılmış; özünde en büyük meydan savaşının yaşandığı yer olan kalp ön plana çıkarılmıştır. Yazar; Zeyl: Nihade’nin Beşinci Defteri ve Gülbirişim Tazarrusu kısımlarında haslet olarak yazanın ve tanık olan Ravi'nin hissiyatını dillendirmiş ve ne hal üzere yalınlaştırılıp sunak olarak sunulduğunu tasviri yapılmıştır.
Cam Irmağı Taş Gemi
Cam Irmağı Taş GemiNazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 20211,441 okunma
·
13 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.