·430 syf.····Okunma: 14 Mart 2021 21:18 1Q84’ün 2. Kitabı ile geldim. İlk kitabı pek sevememiştim,hatta ikinciyi okuyup okumamak konusunda da tereddütlüydüm. Merakım ağır bastığı için okuyayım dedim ve bu sefer beğendim. Beklediğimden daha kısa sürede okudum. Bu kitapta tekrara düşme daha azdı. Sürükleyicilik üst seviyedeydi. Fantastik ögeler daha belirgin şekilde ortaya çıktı. Kesişmesini beklediğim hayatlarda yeni gelişmeler oldu.Hatta öyle bir yerde kaldı ki hemen üçe başlamak istiyorum. Çeşitli yazar ve eserlere yaptığı göndermeler de oldukça hoş oldu. Son olarak, söylemeden geçemeyeceğim bir “Vejeteryan Kedi” hikayesi var, beni uzun uzun düşündürdü.
Gelgelelim Murakami pek benlik bir yazar değil galiba. Aslında sebebini sorsanız net bir şey de söyleyemem. Yazara da, kitaba da bağlanmadım maalesef.
Bu kitaba puanım: 8/10 efenim.