"Bu kitapta önemli olan Oblomov değil Oblomovluktur."
Oblomovu okurken, bende de Oblomovluk var mı? diye düşünebilirsiniz. :) Ama kitap ilerledikçe
"Bu kadar da olmaz be Oblomov, diyebilirsiniz." Ve kendinizde Oblomovluk olmadığına karar verirsiniz. Ama Oblomovluk olduğuna karar verirseniz o biraz sıkıntılı olabilir. :) Kitap 619 sayfa olmasına karşılık çok güzel akıp gidiyor. Kendinizi kaptırıyorsunuz doğrusu. Bazen seviniyor, bazen üzülüyor, bazen duygulanıyorsunuz, bazen de sinirleniyorsunuz. Kitap bana bu bütün duyguları yaşattı.Herkesin kesinlikle okuması gereken bir kitap.
Bu kitap üzerinden diğer Rus Klasiklerini de ilgilendiren bir not:
Kitaptaki isimler... Karakterlerin üçer ismi var ve her defasında başka ismini kullanıyorlar. İlk sayfalarda bundan dolayı ufak sıkıntılar yaşansa da sonra ezberliyosunuz.
Tavsiye:
Kitapta geçen isimleri kağıda not etmek işe yarayabilir. Kısaca kimdir? Nedir? Yazarsanız etkili olabilir.
İvan Gonçarov