Yapraklar cesur mudur da bu kadar rahat düşebilirler dallarından? Bir yaprak ölümden korkar mı? Ya da bir ağaç ölümden korkarak büyür mü? Korkarak çiçek açar mı ya da meyve verir mi?
Bir kuş ölmekten korkarak yaşamaz, ölüm geldiğinde yaşar ölümü. Sadece ölür, geride kalan malına üzülmeden. Gelecek planlarına üzülmeden.
Ama bizler korkuyoruz, endişe ediyoruz. Geleceğimizi bilmiyoruz. Hangi okulda okuyacağız, hangi işte çalışacağız, kiminle bu ömrü paylaşacağız, nerede yaşayacağız, neler alacağız, neler giyebileceğiz? Sonsuz bir hakikat için plan yapmak yerine, ömrümüzün tamamını dünya planlarıyla geçiriyoruz.
Dünyaya plan yapan endişe içine düşer. Bir kuşun plansız programsız her gün yuvasından uçup yavrularına yiyecek getirmesi kadar inancımız yok. Çünkü biz yaşamıyoruz, bir her gün ama her gün ölüyoruz...