Kitabı aldığım zaman konusuna dair en ufak bir bilgim yoktu. Tarihi bir kitap niteliğinde olması başlarda sıkılmanıza ve romanın içine girememenize sebep olabiliyor.
Kitap Osmanlı’nın kuruluş döneminden bahsediyor. Olay örgüsü çoğunlukla Osman Bey ve henüz 13’ünde olan oğlu Orhan Bey etrafında şekilleniyor. O dönemdeki toplumcu ve halkçı anlayış romanda bile kendisini hissettiriyor. Hemen her karakter baskın bir role bürünmüş. Arka planda kalan veya gözardı edilen karakter sayısı çok az. Bu açıdan çok başarılı buldum ben...Dönemin özellikleri, yaşayış biçimi, inançları çok iyi yansıtılmış.
Tarihin nesnel gerçekleri ile romanın hayal dünyasını güzel bir şekilde harmanlamış Kemal Tahir...