Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İmam olan Şeyh Ebu'l-Abbas b. Arif es-Sünhaci şöyle derdi: "Hak resmin (beden) ortadan kalkmasıyla zuhur eder." Şeyh Ebu Medyen de şöyle derdi: "Rabliği müşahede etmekten haz alabilmek için kulluk resminin geride kalması zorunludur." Kuşeyri'nin Risale'sinde zikredilen şeyhlerden birisi olan Kasım b. Kasım ise şöyle der: "Hakkı müşahede etmek fena demektir. Onda haz olmaz." Bütün bu görüşler doğrudur. Çünkü daha önce bu kitapta iki şahsın bir tecelliyi bir araya getiremeyeceklerini söylemiştik. Hak bir şahsa aynı şekilde iki defa tecelli etmez ve O 'nun tecellilerinin birbirinden farklı olduklarını da belirtmiştik. Çünkü tecelliler manevi, ruhani, meleki, doğal, unsuri suretleri içerir. Hak hangi surette dilerse, onda tecelli eder. Nitekim Allah. "dilediği bir surette seni terkip etmiştir." (İnfitar-82/8) Yolda da dilediği herhangi bir makama seni yerleştirir. Binekler farklı farklıyken binen birdir. Allah kime manevi suretlerde tecelli ederse, resmin fani olduğunu söyler; kime doğal ve unsuri suretlerde tecelli ederse, müşahededen haz aldığını söyler. Müşahedede haz bulunmadığını söyleyen kimseye tecelli ruhani suretlerde gerçekleşmiştir. Öyleyse herkes doğru söylemektedir ve müşahede ettiğini ifade etmektedir.
··
100 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.