Hangi incelemede olduğunu bulamadım ama (buldum: #118025253) Beyaz Geceler'in sanat için yazılmış son Dosto kitabı olduğunu okumuştum daha önce. Bundan sonra yazdığı eserleri hep kumar borcunu ödemek, para kazanmak için yazmış. Bilinen önemli kitapları da hep bu dönemlerde çıkmış. Edebiyat yapmak için yazdığı bu eser diğerlerine nazaran aşırı zayıf bence. İnsan psikolojisinin derinliklerine balıklama dalan Dosto bu kitabında bunu yapmamış. Kitaba adını veren Beyaz Geceler adlı hikaye beni aşırı baydı, diğer hikayeleri de çok sevdiğimi söyleyemem. Dostoyevski imzalı olmasaydı çok daha farklı yorumlar yapılırdı bu kitap hakkında. Genel kanı kitabın güzel olduğu ve beğenildiği yönünde ama ben çok zayıf buldum. Zaten başlayıp ara verdiğim bir kitaptı, 20 Aralık 2020'de başlamışım, "hadi yarım kalmasın bitireyim bari şunu" dedim tekrardan okumaya başladım ama zar zor bitirdim diyebilirim.