Puan vermedi·456 syf.··
2021 4. kitabı
Yol Ayrımı Adı gibi diğer iki kitaptan daha farklı bir boyutta... İlk iki kitapta mücadele döneminde Osmanlı aydınlarını , halkı ve sosyal yaşamı Kâmil Bey sayesinde öğrenmiştik . Yol Ayrımı ise 1930 yılını; mücadele sonrası ülkenin durumunu,toparlanma sürecini anlatıyor. Kitapta daha çok demokratikleşme sürecinde,farklı bir siyasi partinin kurulması ön planda... Savaş sonrası yaşanan ülke içi karmaşa ,farklılaşmalar -bilindiği üzere meclis içinde de gruplaşmalar mevcuttu o dönemde- vb. durumlar belki de muhalefeti mecbur kılmıştı.. Çoğumuzun bildiği gibi Serbest Fırka çok partili siyasi yaşama geçiş için Atatürkün ısrarıyla Fethi Okyara kurdurulmuştu. Ülke buna hazır mıydı? Oluşum sürecinde vekillerin ve halkın düşünceleri, akabinde yaşanan olaylar ,o dönem hakkında ışık tutuyor okuyucuya.. Partinin kuruluş amacındaki detaylar da oldukça düşündürücüydü... Sayfaları çevirdikçe geçmiş ile şimdi arasındaki zaman farkı kapanıyor gibiydi.Tarihi roman severlere tavsiye ederim.
Roman
Yol AyrımıKemal Tahir · İthaki Yayınları · 20194,156 okunma
·
85 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.