Nasıl başlasam, ne desem bilemiyorum gerçekten. Ama bildiğim tek şey var o da asla pes etmemek. Bir baş kaldırış öyküsü bu. Bir başarı öyküsü. Öyle ince öyle güzel anlatılmış ki... Tasvirler olağanüstü. Bir tarafta kendini bilmez abdi ağa diğer tarafta sorunlara çözüm bulmaya çalışan ince memed... Ne için yaşıyorum dedirten bir kitap. Gerçekten ne için yaşıyoruz? Bi insan onurundan şerefinden ödün verdikten sonra yaşamanın ne anlamı kalır. Cesur ince memed'in öyküsü herkese ders olmalı ve büyük bir örnek olmalı. Herkese keyifli okumalar. Yaşar Kemalİnce Memed 1