Artık bu tarz kitapları çok okuduğumdan mıdır bilinmez bana sıradan geldi biraz. Kalemi kuvvetli ve olay anlatışı akıcı olsa da o dönem koşullarını bize gösterse de halayıkları çerkezleri daha önce okumuştum. Sade bir esirin öyküsü değil aslında, devrinin yazarları gibi bir çeşit uyanışın ayak sesleriymiş meğersem bu kitaplar. Hatta dönem itibariyle gazetelerde yayınlanmışlar. Atatürk devrimlerinin kökünde toplumun üst tabakasındaki uyanış belli ki tesirli olmuş. Dönem itibariyle de nedenler sorulmaya uluslar arası iletişim artmaya başladıkça bu tarz öyküler de kıymetlenmiş. Özetle seriyi tamamlamak adına
İyi okumalar. SergüzeştSamipaşazade Sezai