·188 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Eylül 2021 23:26 "Var olmak mı, yok olmak mı, bütün sorun bu!
Düşüncemizin katlanması mı güzel,
Zalim kaderin yumruklarına, oklarına,
Yoksa diretip bela denizlerine karşı
Dur, yeter! demesi mi?
Ölmek, uyumak sadece! Düşünün ki uyumakla yalnız
Bitebilir bütün acıları yüreğin,
Çektiği bütün kahırlar insanoğlunun.
Uyumak, ama düş görebilirsin uykuda, o kötü!
Çünkü o ölüm uykularında,
Sıyrıldığımız zaman yaşamak kaygısından,
Ne düşler görebilir insan, düşünmeli bunu.
Bu düşüncedir uzun yaşamayı cehennem eden.
Kim dayanabilir zamanın kırbacına?
Zorbanın kahrına, gururunun çiğnenmesine,
Sevginin kepaze edilmesine,
Kanunların bu kadar yavaş
Yüzsüzlüğün bu kadar çabuk yürümesine.
Kötülere kul olmasına iyi insanın
Bir bıçak sağlayıp göğsüne kurtulmak varken,
Kim ister bütün bunlara katlanmak
Ağır bir hayatın altında inleyip terlemek,
Ölümden sonraki bir şeyden korkmasa
O kimsenin gidip de dönmediği bilinmez dünya
Ürkütmese yüreğini?
Bilmediğimiz belalara atılmakta da
Çektiklerine razı etmese insanı?"
(Sayfa 71-72)
Hamlet!... Hiç unutmayacağım bu tiradını..
William Shakespeare'den okuduğum ilk eserle olan yolculuğumu anlatacağım bugün. Tiyatro metni okumuştum ama, beni bu kadar etkilememişti daha önce okuduklarım. Çünkü o kadar canlı, o kadar akıcı yazılmış ki; yaşadım içimde olanları... Hamlet oldum, Ophelia oldum, Kraliçe oldum, Kral bile oldum okurken. Bu eserin, bunca zamana direnip, neden hala şaheser olabildiğini anladım.
Konusunu bir çok kişinin bildiğini, duyduğunu düşünerek; bundan bahsetmeyeceğim. Ama neler yok ki içinde: aşk, keder, intikam, delilik, akıllılık, dostluk, komedi, dram, gerilim, aksiyon... Bir solukta okunabilecek bir kitap! Siz de benim gibi erteliyorsanız, ertelemeyin bir an önce bu yolculuğa çıkın derim.
Keyifli okumalar diliyorum.
✓"Zaten dünya ne iyidir ne kötü, düşüncenize bağlıdır iyilik kötülük. Bana göre dünya zindan." (54.sayfa)
✓"Buzlar kadar el değmedik, karlar gibi temiz de olsan çamur atılmaktan kurtulamayacaksın." (74.sayfa)
✓"Bir insana insan mı denir bütün işi
Yemek ve uyumak olursa dünyada yalnız?" (115.sayfa)